پس‌کوچه
All platforms
برو به محتوای اصلی
Category: پس‌کوچه

سیستم جدید توزیع اپلیکیشن پس‌کوچه؛ مدیریت کارآمد اپلیکیشن‌های اندرویدی با فناوری پیشرفته

در سال‌های اخیر گوگل فرمت Android App Bundle را برای بهینه‌سازی دانلود فایل‌های APK معرفی کرد. این قالب به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا محصولی را در گوگل‌پلی آپلود کنند، که به صورت پویا APKهای بهینه‌سازی شده برای پیکربندی‌های مختلف دستگاه‌های متفاوت تولید کند.

نکات کلیدی:

در سال‌های اخیر گوگل فرمت Android App Bundle را برای بهینه‌سازی دانلود فایل‌های APK معرفی کرد. این قالب به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا محصولی را در گوگل‌پلی آپلود کنند، که به صورت پویا APKهای بهینه‌سازی شده برای پیکربندی‌های مختلف دستگاه‌های متفاوت تولید کند.

پس‌کوچه نیز با استفاده از این روش در حال تغییر و ساده‌سازی سیستم توزیع اپلیکیشن‌ها است. از این به بعد برنامه‌های اندروید از طریق وب‌سایت، بات‌ تلگرام و ایمیل توزیع نخواهد کرد. در واقع تغییر مدل توزیع اپلیکیشن‌ها توسط پس‌کوچه پاسخی به نیازهای کاربران سیستم عامل اندروید و در راستای استفاده از روش‌های کارآمدتر و به‌روز است.

نحوه کار به این صورت است که سیستم ما به‌طور مداوم به‌روزرسانی‌ها را به صورت روزانه بررسی می‌کند و به محض اینکه یک به روز رسانی در دسترس باشد، سیستم ما وارد عمل می شود و به طور خودکار APK آن را در پس‌کوچه به روز می کند. این بدان معنی است که شما، همیشه به آخرین نسخه هر برنامه دسترسی دارید.

برای استفاده از این فناوری مدرن از این پس برای دانلود هر اپلیکیشن اندرویدی، بایستی از اپلیکیشن پس‌کوچه استفاده کنید. اپلیکیشن پس‌کوچه به گونه‌ای طراحی شده که کاربر پسند باشد و اطمینان حاصل کند که همواره به اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود دسترسی آسان دارید. برنامه‌هایی که در اپ پس‌کوچه ارایه می‌شوند، همیشه به‌روز و ایمن هستند. اپلیکیشن پس‌کوچه متعهد به توسعه منبع‌باز است، به عنوان سنگری مقابل سانسور، از سیستم اشتراک همتایه‌همتا پشتیبانی می‌کند و برابر فیلترینگ مقاوم است.

سیستم جدید توزیع اپلیکیشن‌ها در پس‌کوچه

در وضعیتی که حکومت ایران فیلترینگ و مقابله با دسترسی به اینترنت آزاد را بیش از هر زمان دیگری پیش می‌برد، پس‌کوچه به عنوان یک چراغ امید در کنار کاربران ایرانی ایستاده است . چشم انداز ما در پس‌کوچه همیشه روشن بوده است؛ یک بستر دانلود اپلیکیشن ایمن و کارامد و ارائه ابزارها و روش‌های دور زدن محدودیت‌های اینترنت، به ویژه در زمانی که شهروندان با چالش هایی مانند مسدود شدن فروشگاه گوگل‌پلی در ایران روبرو هستند.

ما در آغاز یک سفر جدید هستیم، سفری که با ماموریت اصلی ما همسو می‌شود و در عین حال با چشم‌انداز در حال تکامل توزیع اپلیکیشن همگام می‌شود. ما در حال ایجاد تغییرات قابل توجهی در نحوه ارائه اپلیکیشن‌ها به کاربران هستیم. ما اهمیت داشتن یک پلتفرم ایمن و کارامد برای دانلود اپلیکیشن‌ها را درک می‌کنیم و از آنجایی که فروشگاه گوگل‌پلی در ایران مسدود شده است، پس‌کوچه نه‌تنها به عنوان یک جایگزین، بلکه به عنوان یک راه حل متناسب با نیازهای جامعه ایران همراه با ارایه روش‌های مختلف برای دسترسی به ابزارها فعالیت می‌کند. تعهد ما این است که اطمینان حاصل کنیم که شما به اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود به صورت ایمن دسترسی بی‌وقفه دارید؛ و این حسن نیت را با اپلیکیشن متن‌باز پس‌کوچه و قابلیت همتابه‌همتا که دریافت ابزارها را حتی در زمان قطع اینترنت بین‌الملل فراهم می‌کند، اجرایی کرده‌ایم.

در راستای آخرین تغییرات در توزیع برنامه‌های اندروید، به‌ویژه تغییر این سیستم عامل به سمت Android App Bundles، که تجربه‌ای کارآمدتر و کاربرپسندتر را ارائه می‌دهند، پس‌کوچه دیگر اپلیکیشن‌ها را از طریق وب‌سایت، تلگرام یا ربات ایمیل خود توزیع نخواهد کرد و دریافت آن‌ها تنها از طریق اپلیکیشن پس‌کوچه امکان‌پذیر است.

لازم است که بدانید پس‌کوچه تضمین می‌کند که برنامه‌هایی که در اپلیکیشن پس‌کوچه ارایه می‌شوند، همیشه به‌روز و ایمن هستند. نحوه کار به این صورت است که سیستم ما به‌طور مداوم به‌روزرسانی‌ها را به صورت روزانه بررسی می‌کند و به محض اینکه یک به روز رسانی در دسترس باشد، سیستم ما وارد عمل می شود و به طور خودکار APK آن را در پس‌کوچه به روز می کند. این بدان معنی است که شما، همیشه به آخرین نسخه هر برنامه دسترسی دارید.

این فرآیند بخش مهمی از تعهد ما است برای اطمینان از اینکه شما نه تنها طیف گسترده ای از برنامه ها را برای انتخاب دارید، بلکه جدیدترین و ایمن‌ترین نسخه‌های برنامه‌ها را نیز در اختیار دارید.

فایل‌های AAB و APK چه تفاوتی دارند؟

فرمت APK از زمان آغاز به کار اندروید، فرمت استاندارد برنامه های این سیستم عامل بوده است. این یک راه حل یکسان است که شامل همه چیزهایی می‌شود که یک برنامه نیاز دارد. مثل کد، منابع (مانند تصاویر و صدا)، و کلید امضای برنامه. با این حال، دستگاه های اندرویدی از نظر تراکم صفحه نمایش، نوع پردازنده و غیره متفاوت هستند. علاوه بر این، برنامه ها اغلب به بسته‌های زبان برای مناطق مختلف (انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و غیره) نیاز دارند. در حالت ایده‌آل، توسعه‌دهندگان چندین APK مختلف برای ترکیبی از این عوامل ایجاد و آن‌ها را در گوگل‌پلی آپلود می‌کنند. وقتی کاربر روی دکمه «نصب» ضربه می‌زند، گوگل‌پلی بهترین APK متناسب با هر دستگاه را به آن تحویل می‌دهد. اما در عمل بسیاری از توسعه‌دهندگان برای جلوگیری از این کار پیچیده و زمان‌بر، یک APK کلی را بارگذاری می‌کنند که شامل همه منابع است، صرف نظر از اینکه دستگاه به آن‌ها نیاز دارد یا خیر. این رویکرد منجر به افزایش حجم برنامه‌ها، زمان نصب طولانی‌تر و افزایش استفاده از پهنای باند می‌شود.
راه حل گوگل برای رفع این مشکل، Android App Bundles بوده است. AAB طوری طراحی شده است که بسیاری از کارهای سنگین را به توسعه دهندگان واگذار کند. هنگامی که یک توسعه‌دهنده یک AAB را گوگل‌پلی آپلود می‌کند، گوگل به‌صورت پویا یک APK بهینه‌سازی شده برای هر نوع دستگاه، تولید و ارائه می‌کند. این رویکرد اندازه برنامه را کاهش می دهد، زمان نصب را کم می‌کند و از مصرف بیش از حد پهنای باند جلوگیری می کند.

رویکرد جدید اندروید چه تاثیری بر کاربران پس‌کوچه دارد؟

با این رویکرد جدید اندروید، بسیاری از برنامه‌ها دیگر به‌عنوان APK توزیع نمی‌شوند و این چالشی برای پلتفرم‌هایی که خارج از گوگل‌پلی فعالیت دارند، ایجاد می‌کند. پس‌کوچه برای انطباق، استراتژی جمع‌آوری فایل‌های AAB را برای همه توسعه دهندگان Android پیاده‌سازی می‌کند و مناسب‌ترین نسخه را برای دستگاه هر کاربر توزیع می‌کند. این رویکرد تضمین می کند که صرف نظر از مشخصات یا منطقه دستگاه شما، نسخه بهینه شده برنامه را دریافت خواهید کرد و کارایی و اثربخشی سیستم توزیع ما را افزایش می‌دهد. از مزایای استفاده از این فناوری می‌توان به دانلود سریع‌تر و فضای ذخیره‌سازی کمتر در دستگاه‌ها، تجربه کاربری ساده‌ و سفارشی‌تر و کاهش حجم اینترنت مصرفی کاربران اشاره کرد. به طور خلاصه، در حالی که AAB چالش‌های جدیدی را در توزیع برنامه‌ها ایجاد می‌کند، پس‌کوچه متعهد به تکامل با این تغییرات و در عین حال توزیع اپلیکیشن‌ها متناسب با نیاز کاربران است. پس‌کوچه یک پلتفرم منبع باز و مقاوم برابر سانسور است. پس‌کوچه یکی از اولین و معدود فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث است که از AAB پشتیبانی می‌کند و کاربران می توانند APK منحصر‌به‌فرد دستگاه خود را دانلود و نصب کنند. همچنین با قابلیت دست‌به‌دست، امکان اشتراک‌گذاری فایل به صورت همتا‌به‌همتا برای کاربران فراهم شده است و این باعث می‌شود که دسترسی به اپلیکیشن‌های دسته‌بندی خاموشی اینترنت، حتی در صورت قطع اینترنت بین‌المللی میسر شود.
همچنین پس‌کوچه توسط نهادهای مستقل، ممیزی امنیتی شده است تا کاربران با اطمینان خاطر از امنیت و حفظ حریم خصوصی، اپلیکیشن‌های مدنظر خود را دریافت کنند.

اپ اندروید پس‌کوچه را دانلود کنید

دانلود
بازگشت به بالا