پس‌کوچه
All platforms
برو به محتوای اصلی

فیلترشکن Dolphin VPN؛ هزینه‌های پنهان یک وی‌پی‌ان رایگان و محبوب!

در روزهایی که کاربران ایرانی با فیلترینگ گسترده و محدودیت‌های روزافزون برای دسترسی‌ آزاد به اینترنت روبه‌رو هستند، فیلترشکن‌های رنگارنگی هر روز در گوگل‌پلی بر سر راه آن‌ها سبز می‌شوند که یک نمونه از این ابزارها که دانلود میلیونی دارد و با استقبال ایرانی‌ها روبه‌رو شده‌ Dolphin VPN Fast Safe است. در این نوشتار پس‌کوچه سعی دارد تا با نگاهی دقیق‌تر به تجزیه و تحلیل سند حریم خصوصی و مجوزهای این فیلترشکن بپردازد و دید بهتری از رویکرد آن به حریم خصوصی و امنیت کاربر ارائه دهد.

ارزیابی پس‌کوچه

  • سند حریم خصوصی: ابتدایی و ناقص
  • محل فعالیت: نامعلوم
  • کد منبع: باز نیست
  • وب‌سایت رسمی: ندارد
  • آدرس ایمیل: dolphinvpn2023@gmail.com
  • آخرین به‌روزرسانی: ۲۹مارس ۲۰۲۴

سطح دسترسی

  • مشاهده وضعیت و شناسه گوشی
  • شناسه دستگاه و اطلاعات تماس
  • مشاهده اتصالات وای‌فای
  • دریافت اطلاعات از اینترنت
  • دسترسی کامل به شبکه و امکان تغییر اتصالات شبکه
  • مشاهده اتصالات شبکه
  • اجرا هنگام راه‌اندازی دستگاه
  • کنترل وضعیت لرزش
  • جلوگیری از حالت استراحت دستگاه

در روزهایی که کاربران ایرانی با فیلترینگ گسترده و محدودیت‌های روزافزون برای دسترسی‌ آزاد به اینترنت روبه‌رو هستند، فیلترشکن‌های رنگارنگی هر روز در گوگل‌پلی بر سر راه آن‌ها سبز می‌شوند که یک نمونه از این ابزارها که دانلود میلیونی دارد و با استقبال ایرانی‌ها روبه‌رو شده‌ Dolphin VPN Fast Safe است.

در این نوشتار پس‌کوچه سعی دارد تا با نگاهی دقیق‌تر به تجزیه و تحلیل سند حریم خصوصی و مجوزهای این فیلترشکن بپردازد و دید بهتری از رویکرد آن به حریم خصوصی و امنیت کاربر ارائه دهد.

سازنده فیلترشکن Dolphin VPN شرکتی به نام Solo dev است که یک وی‌پی‌ان دیگر به نام Koala VPN نیز به عنوان محصول خود معرفی کرده و بنا به تحقیقات ما هیچ‌گونه اطلاعات موثقی در مورد محل فعالیت آن، نوع ساختار شرکت و افراد موثر در ساخت این ابزار در دسترس نیست. دو وب‌سایت ساختگی احتمالا با رویکرد تبلیغاتی نیز به عنوان مرجع رسمی معرفی شده‌ که هیچ‌کدام از آن‌ها در دسترسی نیستند.

https://u549967.app-ads.info

https://p60cd1890.app-ads-txt.com

سند حریم خصوصی Dolphin VPN یک متن ساده و ابتدایی دارد که به نظر می‌رسد بخش‌هایی از آن کپی سندهای حریم خصوصی معمول دیگر ابزارها است و البته زمینه‌های نگرانی قابل‌توجهی را در مورد مدیریت داده‌های شخصی، حفاظت و اشتراک‌گذاری احتمالی اطلاعات نشان می‌دهد.

در بخش امنیت داده‌ها در صفحه گوگل‌پلی این سرویس نوشته شده که هیچ اطلاعاتی با شرکت‌های طرف سوم به اشتراک گذاشته نمی‌شود. اما در سند حریم خصوصی این وی‌پی‌ان نوشته شده که برخی خدمات توسط اشخاص و شرکت‌های طرف سوم ارایه می‌شود و این افراد به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی دارند.

جمع‌آوری اطلاعات شناسایی شخصی و استفاده از سرویس‌های شخص ثالث مانند خدمات Google Play، AdMob، Google Analytics ،Firebase و Firebase از جمله این موارد هستند. این موضوع سوالاتی را در مورد میزان و هدف به اشتراک‌گذاری داده‌‌ها ایجاد می‌کند. این سرویس هم از ۱۹ ردیاب به منظور دریافت اطلاعات از کاربران برای اهداف مختلف استفاده می‌کند.

مجموعه داده‌های گزارش در رویدادهای مرتبط با خطای نرم‌افزاری و استفاده از «کوکی‌ها» از طریق سرویس‌های شخص ثالث، پتانسیل جمع‌آوری داده‌های گسترده را برجسته می‌کند. این موارد بر نگرانی‌های حفظ حریم خصوصی به‌ویژه با در نظر گرفتن عدم کنترل کاربر بر این فرآیند، می‌افزاید.

نگاهی به سطح دسترسی و مجوزهای درخواست شده توسط Dolphin VPN پتانسیل دسترسی قابل‌توجهی به داده‌های کاربران را نشان می‌دهد که می تواند بر امنیت و حریم خصوصی کاربر تأثیر بگذارد. توجه کنیم که این دسترسی‌ها وقتی در اختیار شرکت‌ها یا افراد ناشناس و عملکردی با حداقل شفافیت قرار می‌گیرند، نگرانی‌ها افزایش می‌یابد.

مجوز خواندن وضعیت تلفن، هویت و شناسه دستگاه می‌تواند منجر به جمع‌آوری اطلاعات حساس شود و نگرانی‌هایی را در مورد جمع‌آوری داده‌های غیرضروری ایجاد کند.

دسترسی کامل به شبکه و مشاهده اتصالات وای‌فای ممکن است کیفیت اتصال را بهینه کند، اما همچنین پرسش‌هایی را در مورد ردیابی موقعیت مکانی کاربر و تجزیه و تحلیل رفتار او ایجاد می‌کند.

نتیجه‌گیری:

باز نبودن کد منبع و وجود ابهامات فراوان در قالب فیلترشکن Dolphin VPN از ناشناس بودن شرکت سازنده، عدم شفافیت در مورد محل فعالیت، نبودن وب‌سایت و ایمیل رسمی و سازمانی گرفته تا دسترسی‌ غیرضروری و سند حریم خصوصی ناقص و ابتدایی معضل مهم حفظ امنیت و حریم خصوصی را به‌طور واضحی پیش روی ما می‌گذارد.

پس کوچه به کاربران توصیه می‌کند در انتخاب ابزارهای دور زدن فیلترینگ با احتیاط عمل کنند و درک کاملی از شیوه‌های حفظ حریم خصوصی سرویس‌ها و پیامدهای سطح دسترسی آن داشته باشند. همچنین حریم خصوصی و امنیت خود را در انتخاب و استفاده از خدمات وی‌پی‌ان در اولویت قرار دهند و به هیچ‌وجه این‌گونه فیلترشکن‌های غیرشفاف را دانلود و نصب نکنند.

اپ اندروید پس‌کوچه را دانلود کنید

دانلود
بازگشت به بالا