پس‌کوچه
All platforms
برو به محتوای اصلی
Category: آموزش

چرا اتصال فیلترشکن من هر چند دقیقه یک بار قطع می‌شود؟

علل زیادی ممکن است به قطع شدنِ اتصال فیلترشکن (وی‌پی‌ان) شما منجر شود. آنچه در ادامه می‌خوانید برخی از این علل است که برای بیشتر افراد مشترکند:

علل زیادی ممکن است به قطع شدنِ اتصال فیلترشکن (وی‌پی‌ان) شما منجر شود. آنچه در ادامه می‌خوانید برخی از این علل است که برای بیشتر افراد مشترکند:

  • قدرت نامناسب سیگنال: اگر شما به یک شبکه‌ی مبتنی بر سیگنال نظیر وای‌فای (Wi-Fi) یا اتصال اینترنتی تلفن همراه متصل باشید، کم بودن قدرت سیگنال باعث خواهد شد که به اندازه کافی داده (دیتا) به دستگاه شما نرسد و در نتیجه احتمالا سبب قطعِ اتصال شما خواهد شد. برای حل این مشکل، سعی کنید با کابل به اینترنت وصل شوید یا از تقویت‌کننده‌ی سیگنال استفاده کنید که می‌تواند به افزایش تداوم اتصال شما کمک کند.

  • ممکن است سیستم سانسور (سانسورچی) دسترسی به سِرورهای فیلترشکن را مسدود تا تضعیف کرده باشد. این مساله باعث می‌شود که فیلترشکن برای چند ثانیه قطع شود و یا به دنبال سِرور جدید بگردد.

  • ازدحام شبکه: هنگام اتصال به شبکه‌هایی که با افراد دیگر مشترک است، مثلا در اماکنی چون کافی‌شاپ‌ها، فرودگاه‌ها، مجتمع‌های آپارتمانی که فشار سنگینی برای استفاده از اینترنت وجود دارد، اتصال فیلترشکن شما می‌تواند ناپایدار شود. برای حل این مشکل، در اولین فرصت سعی کنید به شبکه‌ای متصل شوید که فشار کمتری روی آن برقرار است.

  • افت بالای شبکه: افت بالای شبکه، مانند زمانی که از اینترنت ماهواره‌ای استفاده می‌کنیم، ممکن است موجبِ از دست دادن مقدار زیادی داده (دیتا) شده و در نهایت منجر به قطع ارتباط خواهد شد. به طور معمول فیلترشکن‌ها با چنین شرایطی خود را وقف می‌دهند اما این تاخیرهای طولانی بر روی اتصال شما تاثیر خواهد گذاشت.

  • فایروال یا روِتر پیکربندی‌نشده: عملکرد فیلترشکن‌هایی که تحت پروتکل UDP غیرمتصل عمل می‌کنند و پیکربندی نامناسب فایروال یا روتِرهای شما ممکن است ارتباط‌تان را مرتبا قطع کند. متاسفانه این سناریو نیز با اپراتورهای کوچک‌تر و بین‌المللی تلفن همراه اتفاق می‌افتد و ممکن است برای حفظ اتصال، تنظیمات مربوط به پیکربندی ضروری باشد. اگر احتمال می‌دهید که اشتباهی رخ داده، توصیه می‌شود که موارد زیر را بررسی کنید:

    • سیستم‌عامل ویندوز: مطمئن شوید که همه‌ی نرم‌افزارهای امنیتی نصب‌شده بر روی کامپیوتر شما، اجازه‌ی دسترسی را به اینترنت می‌دهند.
    • اگر فایروال‌های محدودکننده در حال اجرا هستند، مطمئن شوید که این فایروال‌ها اجازه‌ی اتصالات بیرونی را به TCP/80، TCP/443، و UDP/1194 می‌دهند.
    • مطمئن شوید که تنظیمات تایم‌اوتِ اتصال یا حالت UDP در روتِر شما حداقل روی ۳۰۰ ثانیه (۵ دقیقه) تنظیم شده باشد. برخی از راهنماهای آنلاین بهینه‌سازی مقادیر کوچک‌تری را استفاده می‌کنند که باعث می‌شود اتصال زود منقضی و در نتیجه اتصال فیلترشکن شما قطع شود.
    • اگر دسترسی به هیچ یک از این تنظیمات ندارید (برای مثال اگر شما به خدمات اینترنتی موبایل متصل‌اید و دسترسی به تنظیمات آن مقدور نیست)، دستگاه را وادار کنید که در حالت TCP متصل شود. در نظر داشته باشید که در این حالت با جریمه روبه‌رو می‌شوید، بنابراین حتی‌الامکان از به کار بردنِ این روش خودداری کنید مگر آن که آخرین گزینه‌ی انتخابی شما باشد.
  • حالت خواب دستگاه: برخی از دستگاه‌های تلفن همراه مانند آیفون و برخی از دستگاه‌های اندروید، برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی باتری، در هنگام خواب دستگاه اتصال اینترنت را غیرفعال می‌کنند (مثل وقتی که نمایشگر را خاموش می‌کنید). در این شرایط فیلترشکن همچنین باید در حالت آماده‌به‌کار قرار گیرد تا اتصال در دسترس باشد. اگر جزو آن دسته‌ای هستید که در بیشتر مواقع نمایشگر گوشی را روشن یا خاموش می‌کنید، ممکن است متوجه شده باشید که اتصال وی‌پی‌ان به محض روشن شدن دستگاه، دوباره وصل می‌شود. این رفتار عادی است و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. اگر این موضوع را نمی‌پسندید، به سراغ راهنمای دستگاه خود درباره‌ی چگونگی غیرفعال کردن ویژگی‌های صرفه‌جویی در انرژی بروید.

*این سوال هم‌چنین قبلا به صورت مختصر در پس‌کوچه جواب داده شده است:

پیشنهاد‌ها و انتقادات خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی پس‌کوچه با ما در میان بگذارید.

❤️ تیم پس‌کوچه

اپ اندروید پس‌کوچه را دانلود کنید

دانلود
بازگشت به بالا