پس‌کوچه
All platforms
برو به محتوای اصلی
Category: آموزش

دریافت اطلاعات درباره امنیت آنلاین همراه با Totem

وبسایت Totem بستر آنلاینی است برای خبرنگاران و فعالان تا به کمک آن بتوانند در مورد ابزارهای امنیت دیجیتال و حریم خصوصی اطلاعات بیشتری کسب کنند. «توتِم» توسط Free Press Unlimited و Greenhost تاسیس شده و دوره‌های آن به صورت رایگان در دسترس شماست!

وبسایت Totem بستر آنلاینی است برای خبرنگاران و فعالان تا به کمک آن بتوانند در مورد ابزارهای امنیت دیجیتال و حریم خصوصی اطلاعات بیشتری کسب کنند. «توتِم» توسط Free Press Unlimited و Greenhost تاسیس شده و دوره‌های آن به صورت رایگان در دسترس شماست!

موضوع امنیت دیجیتال هرگز تا این حد برای خبرنگاران و فعالان مهم نبوده است. تهدیدها در این زمینه غالبا از سمت دولت‌ها می‌آیند که اطلاعات گسترده‌ای درباره‌ی شبکه‌ها، مکان‌ها و یا منابع خبری خبرنگاران جمع‌آوری می‌کنند. قدرتمندان می‌توانند از این حجم اطلاعات برای ارعاب رسانه‌ها استفاده کنند. خبرنگاران و رسانه‌ها غالباً فاقد آگاهی و ظرفیت لازم برای محافظت از خود و هم‌چنین اطلاعات و منابع خود هستند.

اگر ارتباطاتِ آنلاین و خصوصی این دسته از خبرنگاران به اشتباه به دست کسانی که نباید بیفتد، ممکن است علیه آن‌ها یا منابع آن‌ها استفاده شود. Free Press Unlimited و Greenhost به همین دلیل بستر آموزشی آنلاین Totem را ایجاد کردند. در این بستر، خبرنگاران و فعالان می‌توانند چگونگی به کارگیری ابزارها و تکنیک‌های امنیت دیجیتال و حفظ حریم خصوصی در کار خود را بیاموزند.

در حال حاضر پنج دوره آموزشی به زبان انگلیسی در وب‌سایت Totem موجود است. به طور متوسط هر دوره یک ساعت طول می‌کشد و این به شما امکان می‌دهد تا دانش خود را به سرعت تقویت کنید. تیم پس‌کوچه برای نوشتن یکی از این دوره‌های آموزشی با عنوان How to Bypass Internet Censorship همراه با دیگر متخصصان به بستر Totem کمک کرده است. این دوره آموزشی هم اکنون به زبان فارسی با عنوان «چطور سانسور اینترنت در ایران را دور بزنیم؟» نیز در دسترس است. علاوه بر این، تیم پس‌کوچه دیگر دوره‌های آموزشی وبسایت Totem را برای کاربران فارسی‌زبان بومی‌سازی کرده است، نسخه فارسی این دوره‌ها نیز به زودی از طریق وبسایت Totem در دسترس کاربران خواهد بود.

  • در دوره آموزشی How the Internet Works می‌آموزید که چه کسی اینترنت را مدیریت می‌کند و چگونه پیام‌های موجود در اینترنت از شخصی به شخص دیگر انتقال می‌یابد. این دوره پایه مناسبی برای سایر دوره‌های آموزشی Totem است.
  • آیا تا به حال روی لینک مشکوکی کلیک کرده‌اید؟ اگر جواب شما مثبت است، پس دوره Phishing Attacks برای شما است. در این دوره یاد می‌گیرید در صورت قربانی شدن در برابر حمله فیشینگ، حتی پیشرفته‌ترین حملات فیشینگ را نیز بشناسید و در مورد آن کاری انجام دهید.
  • در Safe Passwords می‌آموزید که خصوصیات یک رمز عبور قوی چیست و چگونه می‌توانید چندین رمز عبور را به روشی ساده و مطمئن مدیریت کنید.
  • پیام‌های WhatsApp شما واقعا چقدر امن هستند؟ دوره Secure Messaging Apps توضیح می‌دهد که رمزگذاری چیست و چگونه می‌توانید از اطلاعاتی که با دوستان و همکاران خود به اشتراک می‌گذارید بهتر محافظت کنید.
  • در دوره How to Bypass Internet Censorship یاد می‌گیرید که چگونه با استفاده ابزارهایی مانند مرورگر تور (Tor) و وی‌پی‌ان‌ها (فیلترشکن‌ها) از هویت آنلاین خود محافظت کنید. این دوره با همکاری تیم پس‌کوچه و دیگر متخصصان، مخصوصِ کاربران ایرانی طراحی شده است، اما در عین حال برای هر کس دیگری که می‌خواهد در اینترنت ناشناس بماند نیز جالب خواهد بود. این دوره آموزشی به زبان فارسی نیز با عنوان «چطور سانسور اینترنت در ایران را دور بزنیم؟» ترجمه شده است.

برای شروع این دوره‌های رایگان آموزشی به وبسایت Totem در اینجا مراجعه کنید.

اگر مربی و معلم در زمینه امنیت دیجیتال هستید و قصد دارید از Totem در کار خود استفاده کنید، تیم Totemعلاقه‌مند به شنیدن نظرات شما هستند. شما می‌توانید از طریق ایمیل info@totem-project.org با آن‌ها تماس بگیرید.

منبع: https://www.oneworld.nl/partner-berichten/learn-about-online-safety-with-totem/

پیشنهاد‌ها و انتقادات خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی پس‌کوچه با ما در میان بگذارید.

❤️ تیم پس‌کوچه

اپ اندروید پس‌کوچه را دانلود کنید

دانلود
بازگشت به بالا