پس‌کوچه
All platforms
برو به محتوای اصلی

آنتی‌ویروس جعلی به نام کرونا

آنتی ویروس جدیدی با نام ویروس کرونا به بازار آنلاین عرضه شده و تقلبی است. در این نوشته به این آنتی‌ویروس و راه‌کارهای جلوگیری از دانلود بد‌افزارها می‌پردازیم.

طبق بررسی‌های صورت گرفته از سوی تیم تحقیقاتی Malwarebytes، آنتی ویروس جدیدی که با نام ویروس کرونا به بازار آنلاین عرضه شده، تقلبی است و با افزودن بدافزار روی دستگاه کاربران ‌می‌تواند از راه دور کنترل فعالیت‌های افراد را به دست بگیرد.

این روزها کلاه‌برداران و توسعه‌دهندگان بدافزارها در حال سواستفاده از بحران کرونا هستند. طبق مشاهدات، تعدادی از کمپین‌های حاوی اسپم با استفاده از کووید ‍۱۹ به عنوان یک شیوه برای نصب بدافزارها و به خصوص دزدیدن اطلاعات مردم، آن‌ها را فریب می‌دهند.

در روزهای خانه‌نشینی به علت شیوع گسترده کرونا در سراسر جهان و انتقال بسیاری از فعالیت‌ها به منزل و دورکاری تعداد زیادی از کارمندان، امنیت آنلاین اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. به خصوص اگر به شبکه شرکت خود متصل هستید، اهمیت این موضوع بیشتر و بیشتر نیز خواهد شد. در این وضعیت شما بایستی نسبت به نرم‌افزارهای امنیتی جعلی حساسیت بیشتری به خرج دهید و مواظب کلاه‌برداری‌های اینترنتی باشید.

توجه داشته باشید آنتی‌ویروس کرونا ۱۰۰ درصد تقلبی است.

آخرین نکاتی که به نظر متخصصان «مالوربایت» رسیده حاکی از آن است که سازندگان آنتی‌ویروس کرونا ادعا کرده‌اند بهترین محافظ جهان را ساخته‌اند. کلاه‌برداران اینترنتی همواره سعی می‌کنند که افراد را وادار کنند تا یک آنتی‌ویروس را نصب کنند و ادعا می‌کنند که این آنتی‌ویروس به صورت ظاهری مردم را در مقابل آلوده شدن در مقابل ویروس‌ها محافظت می‌کند. بعد از نصب این نرم‌افزار، کامپیوتر شما به یک بدافزار آلوده خواهد شد و این بدافزار کامپیوتر شما را به یک ربات آماده دریافت دستورات بعدی تبدیل می‌کند.

کد‌های این نرم‌افزار یک ماه پیش در سایت GitHub منتشر شد. برخی از ویژگی‌های آن عبارتند از:

  • استفاده از حملات DDOS

  • گرفتن اسکرین‌شات

  • سرقت کوکی‌های Firefox

  • سرقت رمزهای ذخیره شده

  • نصب یک keylogger

  • اجرای اسکریپت‌ها

  • سرقت کیفِ پول بیت‌کوین کاربران

پیشنهادات پس‌کوچه برای افزایش امنیت آنلاین و حفظ حریم خصوصی:

۱. توجه کنید هر اپلیکیشن و یا فایلی را که به نظرتان جالب است، دانلود نکنید. به طور مثال اگر لینکی را در پیام‌رسان تلگرام دریافت کردید، بلافاصله باز نکنید.

۲. قبل از کلیک کردن بر روی لینک‌های ارسالی و بازکردن فایل‌هایی که برای شما ارسال می‌شود، در مورد آن تحقیقات لازم را انجام دهید. از متخصصان پس‌کوچه و یا دیگر کارشناسان امنیت دیجیتال در مورد امنیت اپلیکیشن مورد نظر، نظرخواهی کنید.

۳. اپلیکیشن‌ها، فیلترشکن‌ها و آنتی‌ویروس‌ها را فقط و فقط از منابع معتبر و رسمی مانند گوگل پلی‌استور، اپ‌استور و پس‌کوچه دانلود کنید و حتما سند حریم خصوصی آن‌ها را بررسی کنید.

۴. تایید هویت دومرحله‌ای را برای حساب‌های کاربری‌تان در شبکه‌های مجازی فعال کنید.

۵. دوربین‌ وب‌کم‌ها را بپوشانید و خروجی میکروفن را در صورت عدم نیاز به آن مسدود کنید.

۶. از اپلیکیشن‌های پیام‌رسانِ امن مثل سیگنال برای ارتباط استفاده کنید.

۷. از رمزعبور‌های قوی و با تعداد بیشتر استفاده کنید و هم‌چنین برنامه‌های مدیریت رمز عبور را برای ذخیره رمزهای عبور خود به کار ببرید.

۸. به شبکه‌های وای‌فای ناشناس متصل نشوید و از وی‌پی‌ان‌های امن برای فعالیت‌های مهم و حساس خود استفاده کنید.

۹. به شما پیشنهاد می‌کنیم نوشته‌های آموزشی پس‌کوچه در این ارتباط را نیز از طریق لینک‌های زیر مطالعه کنید:

پیشنهاد‌ها و انتقادات خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی پس‌کوچه با ما در میان بگذارید.

❤️ تیم پس‌کوچه

اپ اندروید پس‌کوچه را دانلود کنید

دانلود
بازگشت به بالا