پس‌کوچه
All platforms
برو به محتوای اصلی
Category: آموزش

معرفی ارائه‌دهندگان پراکسی و فیلترشکن‌هایی که از «پراکسی شخص ثالث» پشتیبانی می‌کنند.

برخی وی‌پی‌ان‌ها قابلیت اضافه کردن پراکسی از خارج را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. این قابلیت موجب می‌شود تا در زمان قطع اینترنت بین‌المللی، کاربران با اضافه کردن پراکسی‌های داخلی بتوانند اینترنت داخلی را دور بزنند و به اینترنت بین المللی متصل شوند.

برخی وی‌پی‌ان‌ها قابلیت اضافه کردن پراکسی از خارج را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. این قابلیت موجب می‌شود تا در زمان قطع اینترنت بین‌المللی، کاربران با اضافه کردن پراکسی‌های داخلی بتوانند اینترنت داخلی را دور بزنند و به اینترنت بین المللی متصل شوند. تجربه قطعی اینترنت آبان ۹۸ نشان از این داشت که زمانی که اتصال به وی‌پی‌ان امکان پذیر نبود، کاربران توانسته بودند از آدرس های پراکسی داخل ایران برای دسترسی به سرور وی‌پی‌ان استفاده کنند.

تیم پس‌کوچه فهرستی از ارائه دهندگان پراکسی و وی‌پی‌ان‌های امنی که این قابلیت را ارائه می‌دهند، تهیه کرده است. نکته حائز اهمیت در این روش اتصال این است که بر خلاف اتصال مستقیم از طریق پراکسی که ارائه دهنده می‌تواند فعالیت‌های کاربر را رصد کند، در این روش به دلیل اینکه وی‌پی‌ان ارتباطات را رمزنگاری می‌کند، نیازی به اطمینان از امنیت پراکسی نیست و از هر پراکسی می‌توان برای اتصال استفاده کرد.

لیست وب سایت‌های ارائه دهنده پراکسی

آرگو وی‌پی‌ان

طبق نوشته‌ وب‌سایت رسمی آرگو وی‌پی‌ان (ArgoVPN)، این فیلترشکن رایگان و فاقد محدود حجمی است و برای سیستم‌عامل اندروید طراحی شده و با آن می‌توانید به راحتی به وب‌سایت‌ها و خدمات اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هایی که فیلتر شده‌اند، دسترسی پیدا کنید. این وی پی ان از http proxy و socks proxy پشتیبانی می‌کند. برای استفاده از پروکسی در ارگو وی‌پی‌ان در قسمت setting>proxy setting گزینه use proxy را فعال کنید و اطلاعات پراکسی را وارد کنید.

اوربوت وی‌پی‌ان

به گفته سازندگان اوربوت وی‌پی‌ان، Orbot یک برنامه پراکسی رایگان است که به سایر برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا با امنیت بیشتری از اینترنت استفاده کنند. همچنین Orbot از Tor برای رمزنگاری ترافیک اینترنت استفاده می‌کند. برای استفاده از پراکسی خارجی در اوربوت، ابتدا به بخش setting بروید و در قسمت outbound network proxy مشخصات پراکسی را وارد کنید.

سایفون

فیلترشکن سایفون، برای کاربران ایران یک فیلترشکن رایگان است. سایفون تمام عبور و مرور اینترنتی شما را هنگام دسترسی به یک سایت فیلتر شده، رمزنگاری می‌کند. استفاده از این فیلترشکنِ متن‌باز -برای ایران به‌منظور استفاده‌ی نامحدود- رایگان است. برای استفاده از پراکسی خارجی در سایفون به بخش options >proxy settings بروید و مشخصات پراکسی را وارد کنید.

InviZible Pro

InviZible Pro وی‌پی‌ان با کد منبع باز است که توسط تور ترافیک اینترنت را رمزنگاری می‌کند. برای استفاده از پراکسی خارجی در این وی پی ان به بخش common settings بروید و در قسمت proxy گزینه use socks 5 proxy را روشن کنید و سپس اطلاعات پروکسی ساکس را وارد کنید.

اپ اندروید پس‌کوچه را دانلود کنید

دانلود
بازگشت به بالا