پس‌کوچه
All platforms
برو به محتوای اصلی

Planet Free VPN در حال توسعه، رایگان و حافظ حریم خصوصی کاربران

فیلترشکن Planet Free VPN به عنوان یکی از ابزارهای دور زدن فیلترینگ با استقبال کاربران روبه‌رو شده است. این‌بار در راستای طرح بررسی و ارزیابی فیلترشکن‌ها و اپلیکیشن‌های محبوب، به سراغ این وی‌پی‌ان رفتیم.

ارزیابی پس‌کوچه

  • سند حریم خصوصی: دارد
  • کد منبع: باز نیست
  • وب‌سایت رسمی: دارد.
  • آخرین به‌روزرسانی‌: ۴ می ۲۰۲۲
  • تست شده توسط کاربران ایرانی
اطلاعات زیر جمع‌آوری می‌شود و با هویت شما مرتبط خواهد شد:

اطلاعات تماس و دفترچه تلفن شناسه‌ها

اطلاعات زیر جمع‌آوری می‌شود ولی با هویت شما مرتبط نخواهد شد:
  • داده‌های مرتبط با استفاده از فیلترشکن
  • داده‌های مرتبط با عیب‌یابی و رفع اشکال

فیلترشکن Planet Free VPN به عنوان یکی از ابزارهای دور زدن فیلترینگ با استقبال کاربران روبه‌رو شده است. این‌بار در راستای طرح بررسی و ارزیابی فیلترشکن‌ها و اپلیکیشن‌های محبوب، به سراغ این وی‌پی‌ان رفتیم.

ارائه دهندگان این وی‌پی‌ان که در سال ۲۰۱۷ در کشور رومانی شروع به فعالیت کرده است، ادعا دارند که این سرویس مبتنی بر اصول کیفی و ناشناسسازی‌ است. آن‌ها می‌گویند در تلاش‌اند تا از کاربران برابر خطر محافظت کنند و آزادی در وب‌گردی را برای آن‌ها فراهم کنند.

این وی‌پی‌ان تا زمان نگارش این مطلب برای سیستم‌عامل‌های اندروید، ویندوز، لینوکس، مک، آی‌او‌اس روتر منتشر شده است. در اشتراک رایگان این سرویس فقط اتصال به سرورهای فرانسه، آلمان، ژاپن، آمریکا و بریتانیا امکان پذیر است و برای اتصال به سرور بقیه کشورها نیاز به خرید اشتراک ویژه است. نکته حائز اهمیت در سرویس رایگان این وی‌پی‌ان نداشتن محدودیت حجمی و عدم نمایش تبلیغات است. در سرویس رایگان، هر حساب کاربری فقط بر روی یک دستگاه قابل استفاده است. در اشتراک ویژه از یک حساب روی ۱۰ دستگاه مختلف می‌توان استفاده کرد.

این سرویس از فناوری‌ اوپن وی‌پی‌ان ۲۵۶ بیتی استفاده می‌کند. همچنین از اتصال IPSec نیز به دلیل امنیت مناسب، سرعت انتقال بالا و سطح بالای حفاظت از داده‌ها پشتیبانی می‌کند. همچنین قابلیت internet kill switch نیز در اختیار کاربران گذاشته شده است. کاربرد internet kill switch به معنای این است که در صورتی که اتصال وی‌پی‌ان قطع شود، به‌طور خودکار اتصال دستگاه شما به اینترنت نیز قطع می‌شود. این ویژگی به خصوص در زمان اتصال به وای‌فای عمومی اهمیت زیادی دارد و از اتصال به اینترنت تا زمان بازگشت اتصال وی‌پی‌ان جلوگیری می‌شود و اطمینان حاصل می‌کند که داده‌ها و حریم خصوصی افراد محافظت می‌شود.

همچنین این سرویس ادعا دارد که هیچ گزارشی از فعالیت کاربران ثبت نمی‌کند و از کاربران نمی‌خواهد که اطلاعات بیشتری در مورد خودشان ارائه دهند. طبق گفته‌های ارائه دهندگان این سرویس، تمام اطلاعات ثبت شده مربوط به استفاده از سرویس Planet Free VPN ناشناس باقی می‌ماند و این اطلاعات با آدرس آی‌پی واقعی کاربران مرتبط نخواهد بود.

در سند حریم خصوصی این سرویس ذکر شده است که این شرکت از Google Analytics برای تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده بازدیدکنندگان سایت استفاده می‌کند. این اطلاعات شامل نوع مرورگر، زبان، وضوح صفحه و سایت مرجع که کاربر را به این سرویس ارجاع داده است. ارائه دهندگان این سرویس ادعا دارند که برای بهبود امنیت کاربران ، از طریق Google Analytics تنها بخشی از آدرس‌های آی‌پی را جمع‌آوری می‌کند.

این شرکت ادعا دارد که برای حفظ حداکثری حریم خصوصی کاربران؛ هنگام ثبت نام، حداقل اطلاعات را از کاربران جمع آوری می‌کند. که این اطلاعات فقط شامل آدرس ایمیل کاربر است. در سند حریم خصوصی این شرکت عنوان شده است که نام، آدرس آی‌پی، آدرس واقعی، شماره تلفن و سایر اطلاعات شخصی را درخواست یا ذخیره نمی‌کند. همچنین پرداخت‌ها از طریق Decta Limited انجام می‌شود و جزئیات کارت اعتباری ذخیره نمی‌شود. همچنین براساس سند حریم خصوصی این سرویس، هنگام استفاده کاربران از این وی‌پی‌ان یک گزارش اتصال غیر دائمی که برای حل مشکلات فنی است، گرفته می‌شود که در آن گزارش یک نام تصادفی از کاربر و آدرس آی‌پی خصوصی او ذخیره می‌شود که هر چند ساعت یکبار این اطلاعات حذف می‌شوند. همچنین سازندگان این وی‌پی‌ان اظهار داشته‌اند که بر فعالیت‌های اینترنتی کاربران نظارت نمی‌کنند و هیچ اطلاعاتی از فعالیت کاربر را ثبت نمی‌کنند.

ارائه دهندگان این سرویس در مورد الزامات قانونی [برای مثال نقض حقوق مولف] برای ارائه اطلاعات کاربران عنوان کرده‌اند که «از آنجایی که مشتریان ما در حین استفاده از سرویس ناشناس هستند و ما سوابق اتصال آنها را ذخیره نمی‌کنیم، نمی‌توانیم هویت مشتری را فاش کنیم، حتی اگر از نظر قانونی مجبور به انجام این کار باشیم.» همچنین در سند حریم خصوصی این سرویس آمده است که «اگر ما روزی از نظر قانونی مجبور به نگهداری سوابق ارتباطی مشتریان خود شویم، فوراً به کاربران خود اطلاع خواهیم داد و علاوه بر آن هر آنچه را در توان داریم برای تغییر حوزه قضایی انجام خواهیم داد.»

نتیجه‌گیری

با توجه به قابلیت‌هایی که این وی‌پی‌ان برای دور زدن فیلترینگ ارائه می‌کند و همچنین تمهیدات امنیتی مناسب و شفاف بودن سند حریم خصوصی، پس‌کوچه این وی‌پی‌ان را به لیست خود اضافه می‌کند.

اپ اندروید پس‌کوچه را دانلود کنید

دانلود
بازگشت به بالا