پس‌کوچه
اپ‌های اندروید
برو به محتوای اصلی

اپلیکیشن دوست‌یابی«شیطون»: از ردیابی تا جمع‌آوری اطلاعات شخصی!

اپلیکیشن دوست یابی «شیطون» سرویسی برای دوست‌یابی ایرانیان در سراسر دنیاست. این اپلیکیشن بیش از ۵۰ هزار بار از گوگل‌پلی دانلود شده است. در صفحه گوگل‌پلی این سرویس نوشته شده این سرویس که حال اتصال ایرانیان در سراسر جهان است، تاکنون بیش از ۱۰ میلیون نفر را به یکدیگر متصل کرده است. آخرین به‌روزرسانی این اپلیکیشن ۱ جولای ۲۰۲۴ بوده است. در این نوشتار سعی کردیم شاخص‌های امنیتی و حریم خصوصی این اپلیکیشن را بررسی کنیم.

ارزیابی پس‌کوچه

  • سند حریم خصوصی: دارد
  • محل فعالیت: آمریکا
  • کد منبع: باز نیست
  • وب‌سایت رسمی: دارد
  • آدرس ایمیل: support@sheytoonapp.com
  • آخرین به‌روزرسانی: ۱ ژوئیه ۲۰۲۴

سطح دسترسی

  • دسترسی به موقعیت مکانی دقیق و موقعیت مکانی تقریبی
  • خواندن، تغییر یا حذف محتوای حافظه
  • ثبت عکس و فیلم
  • کنترل حالت لرزش دستگاه
  • جلوگیری از حالت استراحت دستگاه

اپلیکیشن دوست یابی «شیطون» سرویسی برای دوست‌یابی ایرانیان در سراسر دنیاست. این اپلیکیشن بیش از ۵۰ هزار بار از گوگل‌پلی دانلود شده است. در صفحه گوگل‌پلی این سرویس نوشته شده این سرویس که حال اتصال ایرانیان در سراسر جهان است، تاکنون بیش از ۱۰ میلیون نفر را به یکدیگر متصل کرده است. آخرین به‌روزرسانی این اپلیکیشن ۱ جولای ۲۰۲۴ بوده است.

این سرویس دوست‌یابی اشتراک رایگان و ویژه دارد. در نسخه ویژه این سرویس محدودیت‌های ارسال پیام قبل از تطابق، لایک روزانه نامحدود و اطلاع از خوانده شدن پیام ارسالی که در نسخه رایگان وجود دارد، برداشته شده است.

در سند حریم خصوصی اپلیکیشن شیطون نوشته شده که این سرویس ممکن است اطلاعاتی را از کاربران جمع‌آوری کند که منجر به شناسایی آن‌ها می‌شود، از جمله نام، آدرس ایمیل و اطلاعات شخصی ایمیل. همچنین اطلاعات دیگری از کاربر جمع‌آوری می‌شود که منجر به شناسایی او نمی‌شود. اما طیف اطلاعات دریافتی این سرویس فقط محدود موارد ذکر شده نیست و توضیحی هم در مورد اطلاعات غیر قابل شناسایی کاربر داده نشده است.

اگر یک کاربر توسط حساب کاربری فیس‌بوک خود به اپ شیطون وارد شود، اطلاعاتی نظیر نمایه عمومی حساب، آدرس ایمیل، علایق، لایک‌ها، جنسیت، تاریخ تولد، سوابق تحصیلی، شهر کنونی، اطلاعات مرتبط با حساب کاربری و تصاویر دوستان فیس‌بوکی شما که ممکن است دوست مشترک فیس‌بوکی با دیگر کاربران شیطون داشته باشند، جمع‌آوری می‌شود.

طبق موارد نوشته شده در سند حریم خصوصی شیطون، از کاربر خواسته می‌شود که به اپ شیطون اجازه دهد هنگام دانلود یا استفاده از سرویس، اطلاعات موقعیت مکانی او جمع‌آوری شود. علاوه بر این، ممکن است هر‌گونه اطلاعات شخصی که هنگام استفاده از سرویس ارائه می‌دهید جمع آوری و ذخیره شود که شامل اطلاعات شناسایی، مانند نام، آدرس، آدرس ایمیل و شماره تلفن باشد. همچنین سازندگان این سرویس به پیام‌هایی که با سایر کاربران شیطون رد و بدل می کنید،دسترسی دارند و پیام‌ها رمزنگاری سرتاسری نمی‌شوند.

طبق گفته‌های سازندگان، در این اپلیکیشن به جای کوکی‌ها، از شناسه‌های دستگاه یا شناسه‌های تبلیغاتی (برای iOS 6 و جدیدتر) استفاده می‌شود. برخلاف کوکی‌ها، شناسه‌های دستگاه را نمی‌توان حذف کرد. طبق اطلاعات نوشته شده در سند حریم خصوصی این سرویس، این رویکرد به شرکت‌های تبلیغاتی اجازه می‌دهد از شناسه‌های دستگاه یا شناسه‌های تبلیغاتی برای بررسی استفاده کاربر از برنامه، ردیابی تعداد تبلیغات نمایش داده شده و اندازه‌گیری عملکرد تبلیغات استفاده کنند.

مورد دیگری که سازندگان شیطون به آن اذعان داشته‌اند، استفاده از پیکسل‌های ردیابی در در صفحات وب، تبلیغات و ایمیل‌ها است. بنابر سند حریم خصوصی شیطون از تگ های پیکسل برای سنجش محبوبیت ویژگی‌ها و خدمات این سرویس استفاده می شود. پیکسل‌های ردیابی تصویری است که اندازه آن ۱*۱ است. این پیکسل‌ها مخرب نیستند اما بخشی از داده‌های شما را به دست می‌آورند.

در سند حریم خصوصی این سرویس نوشته شده که ممکن است اطلاعات شخصی و مالی کاربران با اشخاص ثالثی که خدمات خاصی را از طرف شیطون ارائه می‌دهند به اشتراک گذاشته شود. این ارائه‌دهندگان طرف سوم مجاز به اشتراک‌گذاری یا استفاده از اطلاعات کاربران برای اهداف دیگری نیستند.

اپ اندروید پس‌کوچه را دانلود کنید

دانلود
بازگشت به بالا