پس‌کوچه
All platforms
برو به محتوای اصلی

راه‌کاری جدید برای دور زدن فیلترینگ مخصوص کاربران اندروید

در روزهای اخیر از کاربران زیادی شنیدیم که برای اتصال با فیلترشکن به وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف به مشکل برخوردند. در نتیجه به فکر افتادیم تا راه‌کاری جدید برای دور زدن فیلترینگ تلگرام، توییتر و هر اپلیکیشن و وبسایت دیگری که از طریق مرورگر در دسترس نیست،‌ ارائه بدهیم. این راه‌کار با استفاده از دو اپلیکیشن Intra و اوربات، تا حد امکان کم‌ترین حجم اینترنت شما را مصرف می‌کند.

در روزهای اخیر از کاربران زیادی شنیدیم که برای اتصال با فیلترشکن به وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف به مشکل برخوردند. در نتیجه به فکر افتادیم تا راه‌کاری جدید برای دور زدن فیلترینگ تلگرام، توییتر و هر اپلیکیشن و وبسایت دیگری که از طریق مرورگر در دسترس نیست،‌ ارائه بدهیم.

این راه‌کار با استفاده از دو اپلیکیشن Intra و اوربات، تا حد امکان کم‌ترین حجم اینترنت شما را مصرف می‌کند. به شما پیشنهاد می‌کنیم که مراحل زیر را به دقت اجرا کنید:

۱. دانلود اپلیکیشن اینترا (Intra): برنامه‌ی اینترا (Intra) تمام درخواست‌های اینترنتی انجام شده از طریق DNS را رمزگذاری می‌کند و می‌تواند فیلترینگ اکثر برنامه‌ها به غیر تلگرام را دور بزند. از آنجایی که سیستم فیلترینگ ایران دسترسی به تلگرام را از طریق IP مسدود کرده، این اپلیکیشن برای عبور از فیلترِ تلگرام کاری نمی‌تواند انجام دهد. این مساله ممکن است در مورد بعضی از وبسایت‌ها و برنامه‌های دیگر هم اتفاق بیفتد.

باید توجه داشته باشید که:

  • این اپلیکیشن شما را در برابر تکنیک‌های پیچیده‌تر فیلترینگ محافظت نمی‌کند یا به عبارت ساده‌تر، اپلیکیشن اینترا (Intra) یک فیلترشکن یا وی‌پی‌ان نیست، اما می‌تواند به شما در دور زدن فیلترینگ کمک کند.

  • این اپلیکیشن مخصوص سیستم‌عامل اندروید ساخته شده است.

  • این برنامه شما را در برابر وب‌سایت‌هایی که از پروتکل HTTPS استفاده نمی‌کنند، محافظت نمی‌کند. پیشنهاد می‌کنیم که تا حد امکان از وب‌سایت‌هایی که از نشانه‌ی HTTPS استفاده می‌کنند، استفاده کنید.

برای دانلود اینترا (Intra) از پس‌کوچه یکی راه‌های زیر را امتحان کنید:

https://paskoocheh.com/tools/120/android.html

https://telegram.me/PaskoochehBot?start=SW50cmEgLSBhbmRyb2lk

  • برای دریافت از طریق ایمیل،‌ یک ایمیل خالی به آدرس زیر بفرستید: intra-android@paskoocheh.com

  • این برنامه هم‌چنین از طریق اپ اندروید پس‌کوچه قابل دریافت است. دانلود اپلیکیشن اندروید پس‌کوچه: https://paskoocheh.com/tools/42/android.html

۲. اجرای اینترا (Intra): پس از دریافت و نصب اینترا (Intra)، این برنامه را اجرا کنید.

۳. دانلود فیلترشکن اوربات (Orbot): اوربات فیلترشکنی رایگان، متن‌باز و مخصوص سیستم‌عامل اندروید است. مهم‌ترین ویژگی اوربات استفاده از شبکه تور (Tor) برای رمزگذاری ترافیک اینترنت است. اوربات با استفاده از این شیوه، ترافیک اینترنتی شما را با عبور از زنجیره‌ای از کامپیوترها غیرقابل‌شناسی و غیر قابل‌رهگیری می‌کند.

در اینجا،‌ از فیلترشکن اوربات (Orbot) به عنوان پراکسی استفاده می‌کنیم. برای دسترسی به تلگرام فقط کافی است که اوربات (Orbot) را به عنوان پراکسی فعال کنید. با انجام این کار تنظیمات پراکسی محلی اندروید به استفاده از شبکه تور تنظیم می‌شود چگونگی انجام این کار را در ادامه توضیح خواهیم داد. برای شروع اوربات (Orbot) را از دانلود کنید.

برای دانلود اوربات (Orbot) از پس‌کوچه یکی راه‌های زیر را امتحان کنید:

https://paskoocheh.com/tools/24/android.html

https://telegram.me/PaskoochehBot?start=T3Jib3QgLSBhbmRyb2lk

  • برای دریافت از طریق ایمیل،‌ یک ایمیل خالی به آدرس زیر بفرستید: orbot-android@paskoocheh.com

  • این برنامه هم‌چنین از طریق اپ اندروید پس‌کوچه قابل دریافت است. دانلود اپلیکیشن اندروید پس‌کوچه: https://paskoocheh.com/tools/42/android.html

۴. اجرای اوربات (Orbot):‌ پس از دریافت و نصب اوربات (Orbot)، آن را اجرا کنید. حتما مطمئن باشید که تنظیمات اوربات (Orbot) دقیقا تنظیمات موجود در تصویر زیر باشد.

۵. تنظیم کردن پراکسی: در این مرحله باید تنظیمات پراکسی تلگرام را برای استفاده از پراکسی محلی دستگاه خود تنظیم کنید. برای این کار می‌توانید لینک زیر را در تلگرام برای خود بفرستید و بعد بر روی آن کلیک کنید:

https://t.me/socks?server=127.0.0.1&port=9050

اگر انجام این کار برای شما سخت است لطفا اپلیکیشن تلگرام خود را در اندروید باز کنید و مراحل زیر را به دقت دنبال کنید.

  • اول به بخش تنظیمات (Settings) بروید.

  • بر روی Data and Storage کلیک کنید و از پایین صفحه و در بخش Proxy، گزینه‌ی Proxy Settings را انتخاب کنید.

  • در صفحه‌ی باز شده از قسمت Connections، بر روی Add Proxy کلیک کنید.

  • در این صفحه با عنوان Proxy Details، مانند تصویر زیر گزینه‌ی SOCKS5 Proxy را انتخاب کنید و اعداد سِرور و پورت زیر را در تنظیمات پراکسی تلگرام وارد کنید.

Server: 127.0.0.1

Port: 9050

پیشنهاد‌ها و انتقادات خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی پس‌کوچه با ما در میان بگذارید.

❤️ تیم پس‌کوچه

اپ اندروید پس‌کوچه را دانلود کنید

دانلود
بازگشت به بالا