پس‌کوچه
All platforms
برو به محتوای اصلی

نگاهی به فیلترشکن Super Fast VPN و ابهام‌های امنیتی آن

در راستای طرح جدید پس‌کوچه در ارتباط با ارزیابی فیلترشکن‌ها و اپلیکیشن‌های محبوب، این بار تصمیم گرفتیم تا فیلترشکن Super Fast VPN با تعداد قابل توجهی دانلود در گوگل‌پلی را بررسی کنیم.

در راستای طرح جدید پس‌کوچه در ارتباط با ارزیابی فیلترشکن‌ها و اپلیکیشن‌های محبوب، این بار تصمیم گرفتیم تا فیلترشکن Super Fast VPN با تعداد قابل توجهی دانلود در گوگل‌پلی را بررسی کنیم.

در توضیحات این فیلترشکن در گوگل‌پلی آمده که «این وی‌پی‌ان فوق‌العاده سریع است و سرویس‌های پروکسی و فیلترشکن نامحدود کاملاً رایگان ارائه می‌دهد. بدون نیاز به نام‌نویسی فقط با یک اشاره به سریع‌ترین سِرورها متصل می‌شوید و می‌توانید به طور ناشناس و امن فعالیت‌های اینترنتی خود را انجام دهید.» همچنین بنا به ادعای سازندگان آن: «این فیلترشکن گزینه‌ی خوبی برای بازی‌های آنلاین و برقراری تماس بدون محدودیت با افراد دیگر در نقاط مختلف است.»

بخش دیگری از جزییات منتشر شده راجع به این فیلترشکن در گوگل‌پلی را با هم مرور می‌کنیم:

فیلترشکن Super Fast VPN رایگان است و تعداد زیادی سِرور با کیفیت بالا و پهنای باند با سرعت مناسب دارد. به حساب کاربری و نام‌نویسی نیازی ندارد و آدرس آی‌پی شما را مخفی می‌کند. انواع و اقسام وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های محدود شده را باز و دسترسی شما را آسان می‌کند. امنیت بسیار بالایی دارد و فعالیت‌های آنلاین شما را بدون نظارت بیرونی ممکن می‌سازد و باعث می‌شود حریم خصوصی شما حفظ شود. با استفاده از آن وقتی در محل کار یا مدرسه هستید، محدودیت‌های جغرافیایی، فیلترهای اینترنت، فایروال‌ها و سانسور را دور خواهید زد. هم‌چنین با امکانِ NO LOGS، شما هنگام استفاده از این برنامه کاملاً ناشناس هستید و محافظت می‌شوید. هم‌چنین این فیلترشکن داده‌ها را رمزگذاری می‌کند.

نکته جالب اما این است که با وجود فیلترینگ و سانسور گسترده در کشور چین به گفته‌ی سازندگان این فیلترشکن: «امکان دسترسی به سِرورهای این فیلترشکن در این کشور وجود ندارد. خدمات BitTorrent و خدمات P2P هم ارائه نمی‌دهد.»

با وجود تمام این ادعاها، در بررسی تخصصی و فنی پس‌کوچه به نکات مهمی برخوردیم که با شما کاربران به اشتراک می‌گذاریم.

  1. سند حریم خصوصی این فیلترشکن تقریبا با فیلترشکنِ هات‌اسپات‌شیلد یکسان است! تفاوت‌های میان این دو سند حریم خصوصی را از لینک روبه‌رو مشاهده کنید: https://www.diffchecker.com/ZvCDbue8

  2. فیلرشکن Super Fast VPN وب‌سایت رسمی ندارد و فقط در یک صفحه‌ی عمومی Github میزبانی می‌شود!

  3. Super Fast VPN متعلق به یک شرکت رسمی و قانونی نیست! این فیلترشکن متعلق به Marlin Apps Inc است، پس باید در ایالات متحده آمریکا به ثبت رسیده باشد. البته پس از تحقیقات لازم، تیم ما موفق به یافتن شماره ثبت یا نشانه‌ی تاسیس در ایالات متحده نشد. از طرف دیگر، آدرس پست الکترونیکی شرکت با شناسه‌ی liambeldenuk@gmail.com در واقع یک حساب عمومی در Gmail است. آدرس پستی ذکر شده در گوگل‌پلی نیز متعلق به یک خانه‌ (نامشخص و تصادفی) در شهر نیوجرسی است.

  4. محبوبیت زیاد و سریع میان کاربران گوگل‌پلی! با وجود این‌ که این فیلترشکن در ماه آوریل ۲۰۲۰ معرفی شده، به طرز عجیبی در طول مدت چند ماه به بیش از یک میلیون دانلود رسیده است. https://www.appbrain.com/app/com.marlin.vpn.secure.free

ارزیابی پس‌کوچه:

  • دارای سند حریم خصوصی است.
  • متن و منبع این برنامه باز نیست.
  • متعلق به شرکت معتبری نیست.
  • وب‌سایت معتبر و رسمی ندارد.
  • سِرورهای مختلفی دارد.
  • انجام به‌روزرسانی‌ منظم
  • محبوبیت قابل توجه نزد کاربران ایرانی
  • سطح دسترسی:
    • عکس‌ها، ویدیوها، مدارک و اسناد، قابلیت خواندن کارت حافظه و حافظه‌ی USB، ارتباطات کاربر، دریافت اطلاعات از اینترنت، دسترسی کامل به شبکه و اتصالات آن

اپ اندروید پس‌کوچه را دانلود کنید

دانلود
بازگشت به بالا