پس‌کوچه
All platforms
برو به محتوای اصلی

انتشار اَپ‌های «همراه بانک‌»‌ جعلی بانک‌های اصلی ایران در گوگل‌پلی!

با افزایش استفاده از اینترنت و گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر، پای کلاه‌برداران و سوءاستفاده کنندگان به این حوزه نیز باز شده و به‌طور گسترده مشغول طراحی حملات اینترنتی به ویژه برای برداشت پول از حساب‌های مختلف بانکی، کارت‌های اعتباری و حساب‌های مرتبط با رمز ارزها هستند.

با افزایش استفاده از اینترنت و گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر، پای کلاه‌برداران و سوءاستفاده کنندگان به این حوزه نیز باز شده و به‌طور گسترده مشغول طراحی حملات اینترنتی به ویژه برای برداشت پول از حساب‌های مختلف بانکی، کارت‌های اعتباری و حساب‌های مرتبط با رمز ارزها هستند. در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر انتشار نسخه‌های جعلی برخی از بانک‌های مشهور ایرانی در بازارچه گوگلی‌پلی منتشر شد که با قصد سوءاستفاده از حساب بانکی‌های شهروندان ایرانی، به‌طور سیستماتیکی برنامه‌ریزی شده بود.

دنیای اقتصاد به نقل از «سرهنگ رامین پاشایی» معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا، نوشت: «مجرمان سایبری در اقدامی جدید با طراحی و ارسال نرم‌افزارهای جعلی بانک‌‌‌‌‌‌های صادرات، کشاورزی و سپه و پنج بانک دیگر در نرم‌افزار گوگل‌پلی، قصد سوءاستفاده از حساب بانکی شهروندان را داشتند که کارشناسان پلیس فتا در جریان رصدهای خود و نیز دریافت گزارش‌‌‌‌‌‌های مردمی متوجه آن شدند.»

پلیس فتا، واحد تخصصی نیروی انتظامی که وظیفه آن جلوگیری و مبارزه با ایجاد فیشینگ (کلاهبرداری اینترنتی) و جعل، سرقت اینترنتی، هک، نفوذ و جرائم سازمان یافته رایانه‌ای است، به سرعت وارد عمل شده و با پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده با کارشناسان و مسئولین گوگل، این نرم افزارهای جعلی از بستر گوگل‌پلی حذف شد.

وب‌سایت «بیت‌بان» در این ارتباط می‌نویسد: «پس از نصب برنامه، برای استفاده از هر کدام از امکانات آن، از کاربر خواسته می‌شود با پرداخت ۳۰ هزار تومان، نسخه‌ی دیگری را نصب کند. اما برای پرداخت، کاربر به یک صفحه‌ی فیشینگ هدایت، اطلاعاتش سرقت و حسابش خالی می‌شود.»

«سرهنگ علی محمد رجبی» رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در پی این اتفاق از شهروندان ایرانی خواست تا نرم افزار همراه بانک را تنها از مارکت‌های معتبر داخلی یا سایت اصلی بانک دریافت کنند.

حملات فیشینگ به روش‌های مختلف، روبات‌های جعلی تلگرام، لینک‌های خطرناک و ناامن، اپلیکیشن‌های جعلی و البته ایمیل‌های مشکوک، از جمله ابزارهایی هستند که مجرمان در جهت سوء استفاده و دزدی اطلاعات و خالی کردن حساب‌های بانکی افراد، به کار می‌گیرند.

پس‌کوچه بنا به وظیفه و هدف خود در راستای امن نگه داشتن کاربران برابر حملات اینترنتی به ویژه دسترسی مهاجمان و کلاه‌برداران به حساب‌های بانکی و اطلاعات شخصی افراد، لیستی از نسخه‌های اصلی اپلیکیشن‌های اندرویدی بانک‌های مورد نظر را تهیه کرده که می‌توانید به‌طور مستقیم روی دستگاه‌های خود نصب کنید.

لینک منبع اصلی دانلود اپلیکیشن بانک رفاه

لینک منبع اصلی دانلود اپلیکیشن بانک کشاورزی

لینک منبع اصلی دانلود اپلیکیشن بانک توسعه تعاون

لینک منبع اصلی دانلود اپلیکیشن بانک سپه

لینک منبع اصلی دانلود اپلیکیشن بانک صادرات

لینک منبع اصلی دانلود اپلیکیشن بانک ملی

لینک منبع اصلی دانلود اپلیکیشن بانک رسالت

لینک منبع اصلی دانلود اپلیکیشن بانک پارسیان

اپ اندروید پس‌کوچه را دانلود کنید

دانلود
بازگشت به بالا