پس‌کوچه
All platforms
برو به محتوای اصلی

privado vpn؛ تازه‌کار با خدمات متنوع و شفاف

فیلترشکن PrivadoVPN با بیش از ۱۰۰هزار بار دانلود از گوگل‌پلی، به عنوان یکی از ابزارهای دور زدن فیلترینگ با استقبال کاربران روبه‌رو شده است. این‌بار در راستای طرح بررسی و ارزیابی فیلترشکن‌ها و اپلیکیشن‌های محبوب، به سراغ این وی‌پی‌ان رفتیم.

ارزیابی پس‌کوچه
  • دارای سند حریم خصوصی است
  • کد منبع این وی‌پی‌ان باز نیست
  • وب‌سایت رسمی دارد
  • تاریخ آخرین به‌روزرسانی‌:۱۲ ژانویه ۲۰۲۲
  • تست شده توسط کاربران ایرانی
سطح دسترسی
  • اجرا در هنگام روشن شدن دستگاه
  • جلوگیری از حالت استراحت دستگاه
  • دسترسی کامل به اتصالات شبکه و امکان تغییر آن
  • مشاهده اتصالات شبکه وای‌فای
  • دسترسی به اطلاعات سرویس پرداخت گوگل
  • فعال بودن اپلیکیشن هنگام کارکردن با اپ‌های دیگر

فیلترشکن PrivadoVPN با بیش از ۱۰۰هزار بار دانلود از گوگل‌پلی، به عنوان یکی از ابزارهای دور زدن فیلترینگ با استقبال کاربران روبه‌رو شده است. این‌بار در راستای طرح بررسی و ارزیابی فیلترشکن‌ها و اپلیکیشن‌های محبوب، به سراغ این وی‌پی‌ان رفتیم.

ارائه‌دهندگان این وی‌پی‌ان در توضیحاتی که در صفحه اختصاصی نرم‌افزار در فروشگاه گوگل‌پلی آمده، به رایگان، سریع و امن بودن آن اشاره کرده‌اند و ادعا می‌کنند فیلترشکن PrivadoVPN هرگز سوابق فعالیت آنلاین شما را جمع‌آوری نمی‌کند و هرگز سرعت شما را کاهش نمی‌دهد. همچنین تمام داده‌های شما توسط PrivadoVPN رمزنگاری شده و از طریق یک تونل امن ارسال می‌شود.

سازندگان فیلترشکن PrivadoVPN بخشی از ویژگی‌های این ابزار را چنین تعریف می‌کنند:
  • استفاده رایگان با حجم ۱۰ گیگ در ماه. برای متنوع‌ شدن سرورها و دسترسی به حجم داده نامحدود نیاز به خرید نسخه پیشرفته آن دارید.
  • قابلیت پشتیبانی و خدمات‌دهی در چند دستگاه مختلف.
  • استفاده از پروتکل‌های قدرتمند رمزنگاری.
  • ناشناس ماندن، مخفی کردن محل استقرار کاربر و برقراری اتصال امن.
  • وجود صدها سرور در ۴۵ کشور و ۵۸ شهر مختلف در جهان.
  • موارد حقوقی مرتبط با این فیلترشکن تحت قوانین کشور سوئیس است
  • استفاده از پراکسی SOCKS5 برای افزایش سرعت انتقال همتا‌به‌همتا و اختصاص یافتن یک آی‌پی آدرس غیرقابل ردیابی

نسخه رایگان این سرویس امکان استفاده ۱۰ گیگ در ماه را برای کاربران فراهم کرده است. در نسخه رایگان این وی‌پی‌ان تبلیغات نمایش داده نمی‌شود که این رویکرد در کمتر وی‌پی‌ان رایگانی یافت می‌شود. برای متنوع‌ شدن سرورها و دسترسی به حجم داده نامحدود نیاز به خرید نسخه پیشرفته است.

در نسخه رایگان این وی‌پی‌ان می‌توان به سرورهای آمریکا، بریتانیا، سوئیس، هلند، مکزیک،آلمان، فرانسه و کانادا متصل شد و برای اتصال به سرورهای ترکیه، تایلند، تایوان، سوئد،ژاپن، هنگ کنگ ، دانمارک و چند کشور دیگر نیاز به خرید اشتراک پیشرفته است.

براساس اطلاعات درج شده در سند حریم خصوصی این وی‌پی‌ان، تمام داده‌ها با پروتکل‌های Wireguard یا IKEv2 یا OpenVPN که در اختیار کاربران قرار داده شده، رمزنگاری می‌شود و فعالیت‌های کاربران بازرسی یا ضبط نمی‌شود. همچنین عنوان شده است که هرگز تاریخچه مرور، مقصد ترافیک، محتوای داده، آی‌پی‌ آدرس‌ها یا جستارهای DNS را ثبت نمی‌کنند و هرگز داده‌های کاربران به هیچ شخص ثالثی فروخته نمی‌شود.

استفاده از ساکس۵ در این وی‌پی‌ان فقط برای حساب‌های پیشرفته در نظر گرفته شده است. ک ساکس۵ دو مزیت اساسی دارد: اول اینکه رایانه‌هایی که در حالت معمول می‌توانند درخواست شما را ببینند و ضبط کنند، با اتصال به ساکس فقط می‌دانند که درخواستی از سمت پراکسی ارسال شده است. دوم اینکه با اتصال به یک پراکسی ساکس۵ در کشوری دیگر، می‌توانید ترافیک اینترنت خود را طوری جلوه دهید که از آن‌جا می‌آید نه موقعیت فیزیکی واقعی‌تان.

یکی دیگر از نقاط قوت ساکس این است که لازم نیست به یاد داشته باشید که یک پراکسی را روشن و استفاده کنید. می‌توانید به شکلی تنظیم کنید که به طور خودکار تمام ترافیک شما از طریق سرور پراکسی هدایت شود.

این وی پی ان اذعان دارد که برای فرآیند پرداخت، از پردازشگرهای پرداخت شخص ثالث برای تسهیل پرداخت استفاده می‌کند. این پردازشگرها در سوئیس و اتحادیه اروپا قرار دارند که ممکن است اطلاعاتی توسط آن‌ها جمع آوری شود. از این رو PrivadoVPN توصیه کرده که برای خرید اشتراک در راستای رسیدن به حداکثر امنیت از بیت‌کوین استفاده کنید. همچنین داده‌هایی را که کاربران در ارتباط با بخش پشتیبانی با این سرویس به اشتراک می‌گذارند، جمع‌آوری و نگهداری می‌شود. از این داده ها برای مسائل پشتیبانی و ارسال اخطارهای فنی، ارسال پیام‌های اداری و ارسال اطلاعات در مورد محصولات، به‌روزرسانی‌ها، رویدادها، مسابقات و سایر اخبار مربوط به خدمات برای کاربر استفاده می‌شود. در مورد داده‌های دریافتی و نحوه و مدت زمان نگهداری آن توضیحاتی ارائه نشده است.

هنگام استفاده کاربر از وی‌پی‌ان چه اطلاعاتی از او دریافت می‌شود؟

به گفته این شرکت برای عیب یابی و کمک به مسائل پشتیبانی، اطلاعاتی را در مورد نسخه برنامه‌ نصب شده کاربران جمع آوری می‌کنند. همچنین ممکن است آمارهایی مانند نوع سیستم عامل‌ها و دستگاه‌هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و تعداد نصب و حذف و تعداد کاربران فعال در یک دوره زمانی، جمع آوری می‌شود.

این وی‌پی‌ان از اطلاعات شناسه‌های تلفن همراه نیز استفاده می‌کند. این شناسه‌ها حاوی آدرس ایمیل یا نام کاربر نیستند. کاربران می‌توانند شناسه‌های تلفن همراه را در هر زمانی خاموش کنند.

این سرویس میزان پهنای باند استفاده شده توسط کاربران را اندازه گیری می‌کند. نسخه‌های رایگان مقدار انتقال داده محدودی دارند. مشترکینی که از سرویس پیشرفته استفاده می‌کنند، از امکان انتقال نامحدود داده برخوردار می‌شوند. براساس اظهارات این شرکت، آن‌ها پهنای باند مورد استفاده را به منظور بهبود خدمات خود اندازه گیری می‌کنند و داده‌ای را که از طریق اتصالات ارسال می‌شود ثبت نمی‌کنند.

در مورد درخواست مقامات برای افشای اطلاعات، این سرویس تنها با درخواست مقامات سوئیس اطلاعات را در اختیار آنها قرار می‌دهد.این اطلاعات فقط شامل آدرس ایمیل و نام کاربری است .

این شرکت از قوانین حریم خصوصی سوئیس پیروی می‌کند. سوئیس یکی از قوی‌ترین قوانین حمایت از مصرف کننده در جهان را دارا است. برای نمونه هر زمان که درخواستی برای افشای داده‌ها انجام شود، از نظر قانونی باید به مشتری اطلاع داده شود، بنابراین کاربر همیشه از تحقیقات انجام شده در مورد اطلاعات خود آگاه خواهد بود. همچنین سوئیس عضو هیچ قرارداد نظارتی بین المللی مانند اتحاد ۱۴‌گانه یا UKUSA که کشورها را ملزم می کند، اطلاعات را بین سرویس های اطلاعاتی خود به اشتراک بگذارند، نیست.

این وی‌پی‌ان به مقامات یا نهادهای قانونی هیچ اطلاعاتی مربوط به سابقه مرور کاربر، مقصد ترافیک، محتوای داده‌ها، آی‌پی‌ آدرس‌ها یا جستارهای DNS ارائه نمی‌کنند. زیرا به گفته آنها این اطلاعات ذخیره نمی‌شوند.

با توجه به سند حریم خصوصی شفاف این وی‌پی‌ان که احترام به حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران در آن دیده می‌شود، تحت قوانین کشور سوئیس بودن، تنوع سرورها و همچنین ابزارهای متنوعی که برای دور زدن فیلترینگ در اختیار کاربران قرار میدهد، پس‌کوچه قصد دارد این وی‌پی‌ان را به لیست خود اضافه کند.

اپ اندروید پس‌کوچه را دانلود کنید

دانلود
بازگشت به بالا