پس‌کوچه
All platforms
برو به محتوای اصلی

SpeedifyVPN، محبوب کاربران با قابلیت‌های متنوع

فیلترشکن SpeedifyVPN با بیش از پنج میلیون بار دانلود از گوگل‌پلی، به عنوان یکی از ابزارهای دور زدن فیلترینگ با استقبال کاربران روبه‌رو شده است. این‌بار در راستای طرح بررسی و ارزیابی فیلترشکن‌ها و اپلیکیشن‌های محبوب، به سراغ این وی‌پی‌ان رفتیم.

ارزیابی پس‌کوچه

  • دارای سند حریم خصوصی است
  • کد منبع این وی‌پی‌ان باز نیست
  • وب‌سایت رسمی دارد
  • تاریخ آخرین به‌روزرسانی‌: ۱۱ فوریه ۲۰۲۲
  • تست شده توسط کاربران ایرانی

سطح دسترسی

  • مشاهده اتصالات شبکه وای‌فای
  • اجرا در هنگام روشن شدن دستگاه
  • دسترسی کامل به اتصالات شبکه و امکان تغییر آن
  • جلوگیری از حالت استراحت دستگاه
  • تغییر تنظیمات دستگاه
  • اجرا در پیش زمینه (حتی زمانی که کاربر متصل به وی‌پی‌ان نیست، نرم افزار همچنان اجرا می‌شود.)

ارائه دهندگان این وی‌پی‌ان در توضیحاتی که در صفحه اختصاصی نرم افزار در گوگل پلی آمده، عنوان کرده‌اند که فناوری منحصربه‌فرد اتصال این وی‌پی‌ان به کاربران امکان می‌دهد از اتصالات Wi-Fi، Cellular، Ethernet، Tethered Phones، Starlink و Satellite به طور همزمان برای بهینه سازی عملکرد استفاده کنند. همچنین آن‌ها می‌گویند که با اولویت بندی فعالیت‌ها به طور خودکار به کاربران کمک می‌کنند تا در هر نوع استفاده‌ای از قبیل پخش زنده، تماس‌های VoIP یا بازی بدون هیچ مشکلی متصل شوند.

در سرویس رایگان این وی‌پی‌ان امکان استفاده ۲ گیگابایت در ماه فراهم شده و برای استفاده بیشتر نیاز به خرید اشتراک ویژه می‌باشد. این وی‌پی‌ان در سیستم عامل‌های اندروید، مک، ویندوز و آی‌اواس قابل استفاده است. این سرویس در ۳۸ کشور مختلف سرور دارد که سرورها سازگار با ارتباط همتابه‌همتاست و کاربران می‌توانند برای استفاده تورنت به آن‌ها متصل شوند. ترافیک عبوری از این وی‌پی‌ان با کلید ۲۵۶ بیتی رمزنگاری می‌شود. از ویژگی‌های کاربردی این سرویس می‌توان به internet kill switch و bypass اشاره کرد.

کاربرد internet kill switch این است که در صورتی که اتصال وی‌پی‌ان قطع شود، به‌طور خودکار اتصال دستگاه شما به اینترنت نیز قطع می‌شود. این ویژگی به خصوص در زمان اتصال به وای‌فای عمومی اهمیت زیادی دارد و از اتصال به اینترنت تا زمان بازگشت اتصال وی‌پی‌ان جلوگیری می‌شود و اطمینان حاصل می‌کند که داده‌ها و حریم خصوصی افراد محافظت می‌شود.

قابلیت عبور دادن یا عبور ندادن اپ‌ها از دیگر ویژگی‌هایی است که این سرویس در اختیار کاربران قرار داده است. این بدان معناست که می‌توانید به برنامه‌های خاصی دسترسی استفاده از وی‌پی‌ان را بدهید و سایر برنامه‌ها از اینترنت مستقیم شبکه استفاده کنند. این قابلیت برای کنترل ترافیک مصرفی و دسترسی به سرویس‌هایی که به‌طور مثال فقط با آی‌پی‌آدرس‌های ایران باز می‌شوند، کارآمد است.

در سند حریم خصوصی این وی پی ان که در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۱ به روزرسانی شده است در مورد داده‌های دریافتی از کاربران عنوان شده که این شرکت فقط علاقه‌مند به جمع آوری داده‌های کافی برای ارائه خدمات به کاربران و تنظیم عملکرد این وی‌پی‌ان به عنوان سریع‌ترین و قابل اعتمادترین در جهان است.

همچنین توسعه‌دهندگان این سرویس ادعا می‌کنند که وب‌سایت‌هایی را که کاربران بازدید می‌کنند، داده‌هایی که رد و بدل می‌کنند یا هر چیزی که مربوط به درخواست‌های دی‌ان‌اس باشد را ردیابی نمی‌کند و هیچ اطلاعات شخصی را با طرف سوم به اشتراک نمی‌گذارد. اما در بخشی دیگر ذکر شده که «هنگامی که از این وی‌پی‌ان استفاده می‌کنید، آدرس آی‌پی و شناسه دستگاه شما را دریافت می‌کنیم. ما همچنین زمان شروع هر اتصال، مدت زمانی که هر اتصال طول می‌کشد و مقدار داده استفاده شده را ثبت می‌کنیم. ما از این اطلاعات برای ارائه اتصال، عیب‌یابی مشکلات و بهبود عملکرد استفاده می‌کنیم.»

این شرکت ادعا دارد که هیچ یک از داده‌هایی ارسالی یا دریافتی را ذخیره نمی‌کند و همه این اطلاعات به محض انتقال از سیستم‌های آنها ناپدید می شوند. اطلاعات شخصی نیز که هنگام برقراری ارتباط از افراد دریافت می‌شود، پس از شش ماه به طور خودکار حذف می‌شود.

براساس اطلاعات مندرج شده در سند حریم خصوصی این سرویس، سرورهای پشتیبان و پایگاه داده‌های این وی‌پی‌ان رمزنگاری شده هستند. این سرورها در ایالات متحده مستقر هستند. همچنین سازندگان این وی‌پی‌ان اظهار دارند که به دولت‌ها امکان دسترسی به داده‌های افراد را نمی‌دهند، مگر اینکه براساس قانون مجبور به ارائه اطلاعات باشند .

جدای تمام این اطلاعات ذکر شده، نکته حائز اهمیت این است که فعالیت این سرویس توسط سازمان‌های مستقل بازرسی نشده است، بنابراین راهی برای تایید صحت ادعاهای مطرح‌ شده در سند حریم خصوصی آن‌ها و آنچه در خط مشی رازداری توضیح داده شده است، وجود ندارد.

نتیجه‌گیری

اگرچه این وی‌پی‌ان از طرف نهادی مستقل تایید نشده، اما عملکرد خوبی در دور زدن فیلترینگ دارد و داده‌های کاربران را هم رمزنگاری و براساس موازین ایالات متحده فعالیت می‌کند. از این رو پس‌کوچه قصد دارد این وی‌پی‌ان را با توجه به قابلیت های کارآمد به لیست ارسال خود اضافه کند.

اپ اندروید پس‌کوچه را دانلود کنید

دانلود
بازگشت به بالا