پس‌کوچه
All platforms
برو به محتوای اصلی

معرفی فیلترشکن Outline

فیلترشکن Outline ابزاری متن‌باز است. این فیلترشکن به سازمان‌ها و موسسه‌های خبری اجازه‌ می‌دهد تا به آسانی یک شبکه‌ی مجازی خصوصی (و یا همان وی‌پی‌ان) بر روی سِرور خود درست کنند تا با امنیت بیشتری به اینترنت وصل شوند و مکالمه‌های خود را خصوصی نگه دارند.

Outline چیست؟

فیلترشکن یا همان وی‌پی‌ان Outline ابزاری متن‌باز است. این فیلترشکن به سازمان‌ها و موسسه‌های خبری اجازه‌ می‌دهد تا به آسانی یک شبکه‌ی مجازی خصوصی (و یا همان وی‌پی‌ان) بر روی سِرور خود درست کنند تا با امنیت بیشتری به اینترنت وصل شوند و مکالمه‌های خود را خصوصی نگه دارند. Outline امکان تجربه‌ی حضور در کشوری با محدودیت‌های اینترنتی کمتر را برای شما فراهم می‌کند. این فیلترشکن با رمزگذاری و تونل کردن ارتباط شما و به‌روزرسانی خودکار ( و اطمینان از اینکه همیشه از آخرین نسخه‌ی Outline استفاده می‌کنید) شما را در مقابل ردیابی اینترنتی محافظت می‌کند.

به گفته‌ی سازندگانِ Outline:

فیلترشکن Outline اطلاعات شخصی شما را جمع‌آوری نمی‌کند. و هم‌چنین هیچ اطلاعاتی درباره‌ی وبسایت‌های بازدیده شده توسط شما و یا اطلاعاتِ اشخاص در ارتباط با شما جمع‌آوری نمی‌کند. در این صفحه درباره‌ی اطلاعات جمع‌آوری شده توسط Outline بیشتر بخوانید.

چرا Outline؟

ساختار Outline با سرویس‌دهنده‌های دیگر وی‌پی‌ان و فیلترشکن چه فرقی می‌کند؟

برای شروع توضیح کوتاهی درباره‌ی نحوه‌ی کار فیلترشکن‌ها ضروری است. به طور مثال فرض کنید که کاربر "x" در کشوری زندگی می‌کند که دسترسی به توییتر (Twitter) توسط سرویس‌دهنده‌ی اینترنت مسدود شده است. کاربر "x" با پیدا کردن راه‌حلی به نام فیلترشکن سعی می‌کند تا به سایت توییتر دسترسی پیدا کند.

فیلترشکن در واقع نقش واسطه‌ای میان دستگاه کاربر و سایت مورد نظر است. در این‌جا سرویس‌دهنده‌ی فیلترشکن (وی‌پی‌ان) موظف است که تمام زیرساخت‌های خود از جمله سرورهای واسطه که در اختیار کاربر گذاشته را نگهداری کند و برای کاربران اطمینان خاطر ایجاد کند که اطلاعاتی از فعالیت آنلاینِ آن‌ها جمع‌آوری و ذخیره نمی‌کند.

ساختار فیلترشکن Outline به لحاظ فنی با فیلترشکن‌های دیگر فرقی ندارد، اما تفاوت آن با دیگر فیلترشکن‌ها در بخش نگهداری و راه‌اندازی سرورهای آن است. راه‌اندازی و نگهداری سرورهای Outline توسط سازمان‌های مختلف ( که با توسعه‌دهنده‌های Outline همکاری دارند) انجام می‌شود و به عهده‌ی توسعه‌دهنده‌های Outline نیست.

در حالی که توسعه‌دهندگانِ فیلترشکن‌های تجاری موظف‌اند به طور منظم زیرساخت‌های خود را به‌روز نگاه دارند، نگرانی درباره‌ی به‌روز رسانی سرورهای Outline که توسط سازمان‌ یا فرد خاصی راه‌اندازی شده وجود نخواهد داشت، به این دلیل که سرورهای این فیلترشکن به‌طور خودکار با آخرین پیشرفت‌های امنیتی و با تکنولوژی Watchtower به‌روز رسانی می‌شوند.

حفظ اتصال پایدار و عملکرد بهتر در این Outline به این دلیل ویژگی منحصر به فرد آن است که به هر کسی اجازه‌ی راه‌اندازی سِرور شخصی خود را می‌دهد. در نتیجه تعداد کاربرانی که به آن وصل می‌شوند نسبت به فیلترشکن‌های تجاری که هزاران کاربر روزانه به آن‌ها وصل می‌شوند کمتر خواهد بود.

پیشنهادها و انتقادهای خود را با ما از طریق شبکه‌های اجتماعی پس‌کوچه در میان بگذارید.

❤️ تیم پس‌کوچه

اپ اندروید پس‌کوچه را دانلود کنید

دانلود
بازگشت به بالا