پس‌کوچه
All platforms
برو به محتوای اصلی
Category: آموزش

پیام‌رسان‌های محبوب و مقایسه‌ی تخصصی‌ آن‌ها

در این مطلب سعی می‌کنیم تا با نگاهی کوتاه به پیام‌رسان‌های محبوب و پرکاربرد توسط کاربران ایرانی و معرفی آن‌‌ها، به مقایسه‌ای جامع در ارتباط با تفاوت‌ها و شباهت‌های این اپلیکیشن‌ها بپردازیم و جوانب مختلف آن‌ها را از لحاظ امنیتی با نگاهی تخصصی بررسی کنیم.

در این روزها، اپلیکیشن‌های پیام‌رسان به بخش جدا نشدنی از زندگی بسیاری از مردم دنیا تبدیل شده‌اند. انواع و اقسام شرکت‌های توسعه‌‌دهنده‌ی اپلیکیشن و نرم‌افزار با ارائه‌ی پیام‌رسان‌های مختلف قصد دارند از این بازار گسترده استفاده کنند و با اتخاذ سیاست‌های مختلف و افزایش ضریب‌های امنیتی، افراد را برای استفاده از پیام‌رسان ابداعی خود ترغیب کنند.

با توجه به اهمیت این موضوع، در این مطلب سعی می‌کنیم تا با نگاهی کوتاه به پیام‌رسان‌های محبوب و پرکاربرد توسط کاربران ایرانی و معرفی آن‌‌ها، به مقایسه‌ای جامع در ارتباط با تفاوت‌ها و شباهت‌های این اپلیکیشن‌ها بپردازیم و جوانب مختلف آن‌ها را از لحاظ امنیتی با نگاهی تخصصی بررسی کنیم.

بدون شک با توجه به تنوع و گستردگی این حوزه، پاسخ به سوال‌های زیر در انتخاب یک پیام‌رسان و ترجیح دادن آن به سایر اپلیکیشن‌ها، کمک زیادی به شما خواهد کرد:

  • از چه چیزی یا چه محتوایی قصد دارید، محافظت کنید؟

  • قصد دارید که داده‌های‌ خود را در مقابل چه افرادی محافظت کنید؟

  • اگر انتخاب اشتباهی انجام دهید، عواقب آن چقدر خطرناک خواهد بود؟

  • محافظت از اطلاعات شما تا چه حد لازم است؟

  • برای جلوگیری از پیامدهای احتمالی چه میزان از ریسک را خواهید پذیرفت؟

جدول مقایسه‌ی اپلیکیشن‌های پیام‌رسان با توجه به شاخص‌های امنیت آنلاین

برای مشاهده‌ی جدول بالا به همراه منابع به لینک زیر مراجعه کنید. شما می‌توانید نظر خود را بر روی این جدول برای ما بنویسید.👇 https://docs.google.com/spreadsheets/d/1-h2sYTFqSa4vVhaL3JrcxfbAmNYJ1o9-wjXrYPA9BoU/edit?usp=sharing

فهرست پیام‌رسان‌ها

پیام‌رسان Briar

اپلیکیشنِ Briar در شرایط خاص و بحرانی (مانند قطعی اینترنت) می‌تواند کمک حال فعالان حوزه‌های مختلف برای اطلاع‌رسانی و به اشتراک گذاشتن اخبار و اطلاعات باشد. این پیام‌رسان هم‌چنین می‌تواند از طریقِ بلوتوث و یا وای‌فای همگام‌سازی شده و به جریانِ آزاد اطلاعات در این شرایط کمک کند.

فعالان اجتماعی و روزنامه‌نگاران با توجه به محدودیت‌ها و سانسورهای گوناگون نیاز به راهی دارند که بتوانند به صورت کاربردی و امن اطلاع رسانی کنند. اپلیکیشن پیام‌رسان Briar یک راه امن، آسان و قوی طراحی کرده تا این دسته از افراد به خصوص در شرایط خاص بتوانند با امنیت با دیگران ارتباط برقرار کنند.

برخلاف اپلیکیشن‌های پیام‌رسان سنتی، Briar به یک سِرور مرکزی تکیه نمی‌کند و پیام‌ها به طورمستقیم بین دستگاه‌های کاربران هماهنگ می‌شوند. این اپلیکیشن می‌تواند با شبکه‌ی تور (Tor) همگام‌ساز شود و در نتیجه از کاربران و روابط آن‌ها در مقابل نظارت، محافظت کند.

پیام‌رسانِ Briar برای دستگا‌ه‌های دارای سیستم‌عامل اندروید در دسترس است.

راهنمای کامل استفاده از این پیام‌رسان را به زبان فارسی از لینک زیر بخوانید:

https://paskoocheh.com/blog/posts/2019-11-20-briar-user-manual.html

پیام‌رسان Bridgefy

اپلیکیشنِ Bridgefy یک نرم‌افزار پیام‌رسانِ آفلاین است. این اپ به شما این امکان را می‌دهد تا در شرایط قطع اینترنت و محدودیت‌های شدید بتوانید با روشن کردن بلوتوث موبایل خود با دوستان و خانواده خود ارتباط برقرار کنید.

در شرایط خاصی مثل وضعیتی که در آبان ماه ۱۳۹۸ در ایران اتفاق افتاد، اینترنت به طور کلی از دسترس خارج شد و امکان تماس از طریق اینترنت وجود نداشت، این پیام‌رسان می‌تواند گزینه‌ی امن و مناسبی برای برقراری ارتباط باشد.

در شرایطی که قابلیت اتصال به شبکه‌های جهانی از مردم گرفته می‌شود و بسیاری از نرم‌افزارها فیلتر شده‌اند، Bridgefy پلی است قدرتمند برای متصل کردن افراد به یکدیگر.

اپلیکیشنِ Bridgefy برای سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌اواس (آیفون و آیپد) در دسترس است و به حالت‌های مشخص زیر کار می‌کند:

  • فرد به فرد: بلوتوث دستگاه خود را روشن کنید و با دوستان‌تان که در محدوده‌ی ۱۰۰ متری شما هستند، به صورت خصوصی صحبت کنید.

  • شبکه‌ای: برای ارتباط با افرادی که خارج از محدوده‌ی ۱۰۰ متری قرار دارند، شما می‌بایستی از امکانِ دیگر کاربران این پیام‌رسان که در «میانه» مسیر قرار دارند، استفاده کنید. به عنوان مثال اگر فرد شماره ۱ بخواهد با فرد شماره ۳ ارتباط برقرار کند، در میان این دو نفر یک فرد شماره ۲ لازم است که از این پیام‌رسان استفاده کند و این در واقع محدوده را به ۲۰۰ متر گسترش دهد. همین مورد می‌تواند برای تعداد نامحدودی از افراد و به صورت زنجیره‌ای پیش رود. البته نگران باشید، چرا که پیام‌های رد و بدل شده شما و فرد مورد نظرتان کاملا امن هستند و افراد «میانی» امکان دسترسی و خواندن آن‌ها را ندارند.

  • پخش عمومی: شما با وارد شدن به بخش Broadcast می‌توانید به طور هم‌زمان پیام‌های خود را برای تمامی کاربران Bridgefy در اطراف خود بفرستید، حتی اگر آن‌ها در لیست مخاطبین شما نباشند!

  • حالت آنلاین: شما می‌توانید از طریق اتصال به اینترنت با دوستان خود به صورت آنلاین در هر کجای دنیا که هستند، صحبت کنید. هم‌چنین اگر توسعه‌دهنده و برنامه‌نویس هستید، کاربران اپِ شما حتی اگر ارتباط اینترنتی ندارند، می‌توانند با استفاده از Bridgefy SDK از برنامه‌های شما استفاده کنند.

پیام‌رسان Jami

نرم‌افزار Jami (بسته‌ی GNU) امکان برقراری تماس صوتی یا تصویری رایگان و امن، ارسال تصاویر و پیام‌های مختلف در سراسر جهان را بدون اتکا به یک سرویس متمرکز فراهم می‌کند. اپلیکیشنِ Jami یک نرم‌افزار رایگان و متن‌باز است که از ساختار شبکه‌ی غیرمتمرکز استفاده می‌کند.

★ با اپلیکیشنِ Jami آزادانه و آسان ارتباط برقرار کنید:

  • پیام ارسال کنید.

  • تماس صوتی برقرار کنید.

  • تماس ویدیویی برقرار کنید.

  • تصاویر و مدارک خود را به اشتراک بگذارید.

★ با دوستان خود از طریق شبکه‌ی همتا-به-همتا به طور مستقیم ارتباط برقرار کنید.

★ از حساب کاربری Jami خود در چندین دستگاه مختلف استفاده کنید!

★ اپلیکیشنِ Jami بر روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس، آی‌او‌اس، مک، اندروید، اندروید تی‌وی (Android TV) در دسترس است.

ویژگی‌ها:

  • توزیع‌شده: این اپلیکیشن برای برقراری ارتباطات از جدول‌های hash توزیع‌شده (DHT) استفاده می‌کند. این فناوری استفاده از رِجیسترهای متمرکز (سِرورها) و نگهداری اطلاعات شخصی را به نوعی حذف می‌کند. Jami مبتنی بر فناوری شبکه‌ی توزیع شده است و نیازِ به سِرورها را از بین می‌برد.

  • مطمئن: اپلیکیشنِ Jami یک هویتِ دیجیتالی با حساب‌های کاربری ارائه می‌دهد، به طوری که نیازی به افشای هویت شخصی صاحبان حساب نیست. تمام ارتباطات بدون استثنا با پیشرفته‌ترین فنون فعلی و پیشرفته، رمزگذاری می‌شوند.

  • نرم‌افزار رایگان: Jami مفتخر است که فقط از نرم‌افزار رایگان استفاده می‌کند. Jami دارای مجوز GPLv3 + است.

  • سازگار: اپلیکیشنِ Jami کاربردهای زیادی دارد. این اپلیکیشن ارتباطات و تبادل داده‌های باکیفیتی را از ارسال پیام‌های متنی گرفته تا برقراری تماس صوتی و تصویری امن، قابل اعتماد و یا به اشتراک‌گذاری مدارک و نوشته‌ها فراهم می‌کند. اپلیکیشنِ Jami طیف کاملی از امکانات را برای نیازهای ارتباطی شما،‌ از تعامل با خانواده خود در آن طرف جهان گرفته و یا به اشتراک گذاشتنِ اسناد به طور امن با همکاران خود، ارائه می‌دهد.

  • قدرتمند: همه باید بتوانند بدون اینکه متخصص باشند از فناوری‌های نوین ارتباطی استفاده کنند. اپلیکیشنِ Jami برای ساخت این فناوری‌های قابل فهم و در دسترس علاقه‌مند است، اما در عین حال آن‌ها را برای تنظیمات از طرفِ متخصصان باز نگه می‌دارد. مدلِ توسعه‌ی ۱۰۰٪ آزاد و متن‌باز، استانداردهای با کیفیت بالا را تضمین می‌کند.

پیام‌رسان Signal

اپلیکیشن Signal به شما کمک می‌کند تا حریم خصوصی خود را امن نگه دارید. سازندگان این اپلیکیشن پیام‌رسان به شما این اطمینان را می‌دهند که در Signal حریم خصوصی شما به صورت کامل رعایت خواهد شد و هیچ یک از مکالمات شما در سِرورهای آن‌ها ذخیره نمی‌شود. در Signal از پروتکل امنیتی قدرتمندی استفاده می‌شود که در ادامه توضیحاتی پیرامون شکل‌گیری این پیام‌رسان آورده شده است .

توسعه‌دهندگان دو برنامه‌ی Redphone و TextSecure موفق شدند Signal را به‌صورت ارسال پیام رمزگذاری شده به‌صورت سرتاسری (End-to-End Encryption) تعریف کنند.

آن‌ها پروتکل Voip ، Axolotl و ZRTP را کنار هم قرار داده تا ارسال و دریافت امن صوتی را به‌صورت سرتاسری ایجاد کنند.

مهم‌ترین ویژگی‌های پیام‌رسان Signal در اندروید:

  • هر چیزی را که می‌خواهید بگویید و برای دوستان‌تان بفرستید! آسوده باشید Signal برای هر پیام شما رمزنگاری منحصر به فردی دارد که باعث می‌شود اطلاعات شما رصد نشود.

  • اپلیکیشن Signal به صورت متن‌باز ( Open Source ) طراحی شده است و این امکان را به برنامه‌نویسان می‌دهد که به صورت مستقل آن را توسعه دهند.

  • گروه ایجاد کنید و به صورت همزمان پیرامون مباحث مختلف با دوستان خود صحبت کنید.

  • اپلیکیشن Signal یکی از سریع‌ترین پیام‌رسان‌های اندرویدی است که با سرعت بسیار بالا پیام‌های شما را به دوستان‌تان در هر جای جهان می‌فرستد.

  • پشتیبانی کامل از تماس صوتی با کیفیت بالای انتقال اطلاعات به صورت رایگان.

پیام‌رسان ‌Telegram

تلگرام (Telegram) یک برنامه‌ی پیام‌رسان با تمرکز بر سرعت و امنیت، بسیار ساده و رایگان است. بدون هیچ تبلیغاتی و البته بدون هزینه برای اشتراک‌گذاری داده‌ها و اطلاعات.

تلگرام این امکان را برای شما فراهم کرده که در دستگاه‌های مختلف و به طور هم‌زمان بتوانید از این پیام‌رسان استفاده کنید. از طریق این پیام‌رسان می‌توانید تقریبا هر نوع فایلی با فرمت‌های متفاوت را برای دوستان‌ خود ارسال کنید، یا در کانال‌ها و گروه‌های این اپلیکیشن پیام‌رسان به اشتراک بگذارید.

تلگرام پیام‌رسانی مبتنی بر Cloud است که از سیستم همگام‌سازی و یک‌پارچه کردن پیام‌های شما در دستگاه‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. البته اگر نمی‌خواهید تمام داده‌ها را در دستگاه خود ذخیره کنید، می‌توانید برای همیشه آن‌ها را در Cloud ذخیره کنید.

«رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار» یا همان API تلگرام به صورت متن‌‌‌باز است و هم‌چنین این اپلیکیشن یک API Bot دارد که به هر کسی امکان می‌دهد تا به راحتی ابزارهای تخصصی خود را در تلگرام بسازد.

  • فراگیری: تلگرام در دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلفی از جمله ویندوز، مک، لینوکس، آی‌او‌اس، اندروید و وب در دسترس است و به شما این امکان را می‌دهد تا در هر زمانی و با هر دستگاهی که در اختیار دارید، پیام ارسال کنید و یا پیام‌های دریافت‌شده را بررسی کنید.

  • بدون محدودیت: شما می‌توانید فایل‌های صوتی و تصویری را بدون محدودیت حجمی برای دوستان خود ارسال نمایید و از امنیت آن در فضای ابری تلگرام مطمئن باشید.

  • امن: تلگرام به طور پیش‌فرض پیام‌های ارسال شده را توسط زبان ارتباطی https رمزگذاری می‌کند. با استفاده از گزینه Secret Chat پیام‌های ارسال شده به صورت دو طرفه رمزگذاری می‌شوند و این برنامه امنیت کامل محتوای ارسال شده را تضمین می‌کند.

  • قدرتمند: توسط تلگرام می‌توانید گروه‌هایی با حداکثر ۵۰۰۰ عضو در اختیار داشته باشید، از ربات‌های قدرتمند استفاده کنید و یا کانال‌های مفید و کاربردی ایجاد کنید.

  • ساده: علیرغم پشتیبانی از امکانات فوق‌العاده، تلگرام برنامه‌ای سبک و کم‌حجم بوده و حتی در دستگاه‌های ضعیف نیز عملکرد بسیار مناسبی دارد.

پیام‌رسان Confide

آیا اتفاق افتاده که دلتان بخواهد تا ایمیل و یا پیامکی که می‌فرستید، کاملاً خصوصی و ایمن باشد؟ در این صورت Confide می‌تواند پیام‌رسانِ محرمانه‌ی شما و گزینه‌ی محبوب‌تان باشد.

این برنامه‌ی پیام‌رسان برای اکثر سیستم‌عامل‌های اصلی طراحی شده است. نخستین بار در سال ۲۰۱۳ و برای سیستم‌عامل آی‌او‌اس معرفی شد. این پلتفرم، نسخه‌های رایگان و پولی را برای افراد و مشاغل نیز ارائه می‌دهد. با پیام‌رسان Confide ارتباط دیجیتالی را با سطح بالای حفظ حریم خصوصی تجربه می‌کنید.

بخشی از ویژگی‌های این پیام‌رسان را در زیر می‌خوانید:

ویژگی‌ها:

  • پیام‌ها در همه‌ی مراحل کدگذاری می‌شوند

  • پیام‌ها پس از خوانده شدن برای همیشه محو می‌شوند.

  • امکان تصویربرداری از صفحه‌ی نمایش وجود ندارد.

  • امکان ارسالِ متن، تصویر، فیلم، مدرک و پیام صوتی

  • امکان ارسال پیام به یک شخص و به صورت گروهی

  • قابل استفاده در گوشی همراه و رایانه

  • قابلیت استفاده‌ی رایگان

پیام‌رسان WhatsApp

پیام‌رسان WhatsApp، یک نرم‌افزار رایگان آمریکایی و متعلق به فیس‌بوک است. کاربران با استفاده از این پیام‌رسان می‌توانند پیام متنی و پیام‌های صوتی ارسال کنند، تماس صوتی و تصویری برقرار کنند، و تصاویر، اسناد، مکان خود را برای دیگران بفرستند.

برنامه‌ی WhatsApp بر روی دستگاه‌های تلفن همراه قابل اجراست اما از طریق دسک‌تاپ نیز قابل دسترسی است، تا زمانی که دستگاه تلفن همراه کاربر در حالی که از برنامه‌ی دسک‌تاپ استفاده می‌کند به اینترنت متصل باشد.

ویژگی‌ها:

  • پیام‌رسانی ساده و قابل اعتماد: شما می‌توانید با استفاده از آن به دوستان و خانواده‌ی خود به صورت رایگان پیام دهید. واتس‌اپ از اتصال اینترنت تلفن شما برای ارسال پیام استفاده می‌کند تا بتوانید از پرداخت هزینه‌های پیامک راحت باشید.

  • ایجاد گروه‌ برای برقراری ارتباط بیشتر: از طریق گپ‌های گروهی، می‌توانید پیام‌ها، عکس‌ها و فیلم‌ها را با حداکثر ۲۵۶ نفر به طور هم‌زمان به اشتراک بگذارید. هم‌چنین قادر خواهید بود گروه خود را نام‌گذاری و موارد مختلفی را سفارشی کنید.

  • یک‌پارچه‌سازی در تمامی دستگاه‌ها: با واتس‌اپ می‌توانید همه چت‌های خود را با کامپیوتر خود هماهنگ کنید تا بتوانید در هر دستگاهی که برای شما مناسب‌ترین است، چت کنید.

  • آزادانه صحبت کنید: با تماس صوتی و تماس ویدیویی با دیگران در واتس‌اپ رایگان است. مکالمات صوتی و تصویری WhatsApp به جای محاسبه دقیقه‌ی صحبت از اتصال اینترنت تلفن شما استفاده می‌کنند و هزینه‌ای بر روی قبض تلفن شما ایجاد نمی‌کند.

  • رمزگذاری: برخی از شخصی‌ترین لحظات شما در WhatsApp به اشتراک گذاشته شده و به همین دلیل رمزگذاری سراسری به جدیدترین نسخه‌های این اپ اضافه شده است. پیا‌م‌ها و تماس‌های شما تا حد زیاد امن است. بنابراین فقط شما و شخصی که با آن ارتباط برقرار کرده‌اید می‌توانید آن‌ها را بخوانید یا گوش دهید و هیچ کس حتی واتس‌اپ نیز به این پیام‌ها دسترسی ندارد. البته توجه داشته باشید با توجه به این‌که واتس‌اپ پیام‌رسانی متن‌باز نیست، برای کارشناسان مشخص نیست که چقدر این پیام‌رسان می‌تواند امن و قابل اعتماد باشد.

  • به اشتراک گذاشتن لحظات مهم: عکس‌ها و فیلم‌ها را به راحتی در واتس‌اپ ارسال کنید. با WhatsApp، عکس‌ها و فیلم‌ها حتی اگر اتصال کندی داشته باشید به سرعت ارسال می‌شوند.

  • پیام‌های صوتی: به راحتی با ضبط پیام‌های صوتی با طرف مقابل‌تان مکالمه کنید و از نوشتن حروف و کلمات طولانی خلاص شوید.

  • به اشتراک گذاری اسناد و فایل‌ها: می‌توانید فایل‌های PDF، مدارک، نمایش اسلاید و دیگر اسناد را تا حجم حداکثر ۱۰۰ مگابایت ارسال کنید.

اسکایپ Skype

نرم‌افزار Skype یک اپلیکیشن تماس صوتی و تصویری است و در واقع برای ارتباطات شخصی و کاری ساخته شده است. شما می‌توانید با استفاده از آن مکالمه‌های فرد به فرد یا گروهی داشته باشید، فارغ از این‌که در کجا هستید. اسکایپ هم‌اکنون از طریق تلفن‌های همراه، کامپیوترهای شخصی، Xbox و الکسا قابل استفاده است.

با استفاده از این نرم‌افزار، می‌توانید جلسات کاری خود را برگزار کنید، اطلاعات‌تان را به اشتراک بگذارید یا یک مهارت یا سرگرمی جدید را با کمک یک معلم بیاموزید.

استفاده از اسکایپ برای ارسال پیام و برقراری تماس صوتی و تصویری با گروه‌های حداکثر تا ۵۰ نفر رایگان است. البته با پرداخت مبلغی شما قادر به انجام کارهای بیشتری هستید. مثل تماس‌های تلفنی، ارتباط با افراد بسیار زیاد یا ارسال پیامک.

اسکایپ از سیستم پیام‌رسانی همتا به همتا (Peer-to-Peer) استفاده می‌کند و سِروهای آن بر پایه‌ی مخاطبین یا مشتریانش استوار است.

برخی از ویژگی‌های اسکایپ به شرح زیر است:

  • تماس صوتی و تصویری HD: شما می‌توانید از طریق اسکایپ مکالمه‌های صوتی و تصویری خود را با وضوح و شفافیت مناسب انجام دهید و از کیفیت HD تصویر و صدا بهره‌مند شوید.

  • پیام‌رسانی هوشمند: با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید نسبت به پیام‌های دریافتی واکنش‌های سرگرم‌کننده و جالب داشته باشید و از گزینه mentions برای جلب توجه کسی استفاده کنید.

  • به اشتراک‌گذاری صفحه نمایش:‌ شما در هنگام مکالمه با فرد یا گروهی می‌توانید صفحه نمایش خود را که حاوی اطلاعات، تصاویر و یا فایل‌های مورد نظرتان است، به راحتی با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید.

  • ضبط تماس‌ها و زیرنویس زنده:‌ برای ثبت لحظات خاص و گفتگوهای جالب مکالمات اسکایپ خود این امکان فراهم شده که شما بتوانید آن‌ها را ضبط کنید و از زیرنویس‌ زنده برای خواندن کلماتی که نوشته می‌شود، بهره ببرید.

  • با تلفن ثابت یا همراه تماس بگیرید: شما می‌توانید با استفاده از اسکایپ با دوستان یا عزیزان‌تان که به نرخ تماس‌های بین المللی مقرون به صرفه به موبایل و تلفن ثابت دسترسی ندارند، تماس تلفنی حاصل کنید.

  • مکالمات خصوصی: این امکان برای شما وجود دارد که مکالمات حساس خود را با استفاده از استاندارد مشخص اسکایپ به صورت رمزگذاری شده، خصوصی نگه دارید.

پیام‌رسان Session

این پیام‌رسان می‌تواند به عنوان یک گزینه‌ی مطمئن برای ارسال و دریافت پیام‌ها مورد استفاده قرار گیرد. پیام‌رسان Session امن با سیستم رمزگذاری سرتاسری، مجموعه‌ای از اطلاعات حساس و مهم فایل‌ها (فراداده‌ها) را از بین می‌برد و برای افرادی طراحی شده که برای حفظ حریم خصوصی و آزادی خود در برابر هر نوع نظارت و کنترلی، اهمیت ویژه‌ای قائل‌اند.

ویژگی‌ها:

  • احتیاجی به شماره تلفن ندارد.

  • برای ایجاد یک حساب کاربری در Session هیچ‌گونه احراز هویت و شناسایی لازم نیست.

  • این اپلیکیشن متن‌باز است.

  • سیستم کدگذاری و کدهای مخصوص Session پنهان نیستند و در دسترس همگان قرار گرفته تا هر کس بتواند این کدها را مشاهده و بررسی کند و حسابرسی‌ شفاف روی آن صورت پذیرد.

  • اپلیکیشن Session داده‌ها را جمع‌آوری نمی‌کند، بنابراین اطلاعاتی برای دزدیدن یا لو رفتن در این پیام‌رسان وجود ندارد.

  • همگام‌سازی در تمامی دستگاه‌های مورد استفاده: با استفاده از یک حساب کاربری، در دستگاه‌های مختلف می‌توانید از این اپلیکیشن استفاده کنید.

  • ردپایی بر جا نمی‌گذارد.

  • پیام‌های خود را می‌توانید از طریق شبکه مسیریابی پیازی این اپ ارسال کنید تا اثری از آن‌ها باقی نماند.

  • مقاومت زیاد در برابر سانسور: با این ویژگی که احتمال مسدود شدن آن بسیار پایین است.

پیام‌رسان DeltaChat

DeltaChat پیام‌رسانی مشابه تلگرام یا واتس‌اپ است اما با این تفاوت که سیستم ردیابی یا کنترل مرکزی ندارد.

این پیام‌رسان سِرورهای مخصوص خود را ندارد اما از گسترده‌ترین و متنوع‌ترین سیستم پیام‌رسانی متن‌باز که تاکنون وجود دارد، استفاده می‌کند: شبکه‌ی سِرور پست الکترونیکی.

اگر آدرس ایمیل فردی را می‌دانید، می‌توانید با آن فرد صحبت کنید. حتی نیازی به نصب DeltaChat برای آن‌ها نیست! تمام آن‌چه شما نیاز دارید فقط یک حساب ایمیل استاندارد است.

این برنامه پیام‌های ارسالی را از طریق نامه‌های الکترونیکی به صورت رمزگذاری شده ارسال می‌کند، و در صورت امکان با سیستم رمزگذاری خودکار این کار انجام می‌شود. نیازی به ثبت‌نام و حساب کاربری جدید در جای خاصی ندارد و فقط می‌توانید از حساب پست الکترونیکی خود استفاده کنید.

با Delta Chat، می‌توانید برای هر آدرس پست الکترونیکی موجود در دفترچه خود پیام بفرستید حتی اگر گیرنده از برنامه Delta Chat استفاده نکند.

مزایای Delta Chat در مقایسه با سایر پیام‌رسان‌ها چیست؟

  • داده‌های شما مستقل از هر شرکت یا فردی متعلق به خودتان است.

  • اطلاعات شما روی سِرور مرکزی ذخیره نمی‌شوند مگر اینکه همه‌ی کاربران از همان سِرورهای ایمیل استفاده کنند.

  • شما دفترچه تلفن و ایمیل خود را با کسی به اشتراک نمی‌گذارید.

  • با استفاده از Push-IMAP سریع و دقیق است.

  • تعداد کاربران بسیار زیاد. حتی افرادی که دلتا چت ندارند می‌توانند کاربر این اپ باشند.

  • سازگاری و رابط کاربری ساده.

  • سیستم توزیع شده.

  • بدون هرزنامه - فقط پیام‌های کاربران شناخته شده به طور پیش‌فرض نشان داده می‌شود.

  • قابل اطمینان - ایمن برای استفاده‌ی حرفه‌ای

  • قابل اعتماد - حتی می‌تواند برای پیام‌های تجاری استفاده شود.

  • استفاده از نرم‌افزار libre مبتنی بر Copyleft و استاندارد.

پیشنهاد‌ها و انتقادات خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی پس‌کوچه با ما در میان بگذارید.

❤️ تیم پس‌کوچه

اپ اندروید پس‌کوچه را دانلود کنید

دانلود
بازگشت به بالا